کد خبر: ۹۲۱۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳

اخراج ۱۱ هزار کارگر و مهاجر غیرقانونی از عربستان

مقامات سعودی ۱۱ هزار ناقض مقررات اقامت، کار و امنیت مرزی را اخراج کرده و تاکید کردند که هرکسی که به آنها کمک کند تا وارد عربستان شوند، خود را در معرض مجازات‌هایی قرار خواهند داد که ممکن است به ۱۵ سال زندان برسد.
اخراج ۱۱ هزار کارگر و مهاجر غیرقانونی از عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه آرتی عربی نوشت: «عملیات‌های میدانی مشترک برای پیگیری و دستگیری متخلفان از مقررات سکونت، کار و امنیت مرزی که در تمام مناطق پادشاهی از تاریخ ۰۷/۰۴/۲۰۲۴ تا ۰۷/۱۰/۲۰۲۴ صورت گرفت، منجر به دستگیری ۲۰۰۹۳ متخلف شامل ۱۲۴۶۰ متخلف از نظام اقامتی و ۵۴۰۰ متخلف از نظام امنیتی و ۲۲۳۳ متخلف از نظام کار شد».

تعداد کل افرادی که هنگام تلاش برای عبور از مرز به داخل کشور پادشاهی دستگیر شدند به ۱۷۳۷ نفر رسید که ۴۲ درصد از آن‌ها اتباع یمنی، ۵۷ درصد ملیت‌های اتیوپی و ۱۰ درصد از ملیت‌های دیگر نیز به دلیل تلاش برای عبور از این کشور دستگیر شدند.

۱۶ نفر نیز از عوامل انتقال، نگهداری و بکارگیری متخلفان از ضوابط اقامتی، کاری و امنیت مرزی و پوشش آن‌ها بودد که دستگیر شدند.

مجموع افرادی که در حال حاضر مشمول تشریفات اجرای مقررات هستند ۱۹۸۴۱ نفر متخلف خارج از کشور شامل ۱۸۲۰۹ مرد و ۱۶۳۲ زن است.

۹ هزار و ۴۳۸ متخلف برای اخذ مدارک سفر به سفارت‌های خود معرفی شدند، ۳ هزار و ۸۳۳ متخلف برای تکمیل رزرو بلیط سفر و ۱۱ هزار و ۶۵۵ متخلف نیز از کشور خارج شدند.

وزارت کشور عربستان سعودی تأیید کرد: «هرکس ورود متخلفان از سیستم امنیتی مرزی را به کشور تسهیل کند، آن‌ها را در داخل آن کشور منتقل کند، به آن‌ها سرپناه دهد یا به آن‌ها کمک یا خدماتی ارائه دهد، به مجازات تا ۱۵ سال حبس و تا یک میلیون ریال جزای نقدی، مصادره وسایل نقلیه و مسکن مورد استفاده علاوه بر افترا محکوم خواهد شد».

این وزارت‌خانه با تأکید بر اینکه این جنایت یک جرم بزرگ و مستلزم دستگیری و خلاف شرف و اعتماد است، از شهروندان خواست که هر گونه تخلف را از طریق تماس با شماره‌های تعیین شده گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین