کد خبر: ۹۲۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

آتش در جنگل‌های زاگرس/ طبیعت بکر چاروسا می‌سوزد

طبیعت بکر و زیبای چاروسا در آتش می‌سوزد و حیوانات و گیاهان منطقه با تهدید جدی مواجه هستند.
آتش در جنگل‌های زاگرس/  طبیعت بکر چاروسا می‌سوزد
آفتاب‌‌نیوز :

طبیعت زیبای چاروسا در آتش می‌سوزد و حیوانات و گیاهان منطقه با تهدید جدی مواجه هستند.

این آتش‌سوزی که از امروز قبل از ظهر آغاز شده است، همچنان مهار نشده و شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش است.

مردم محلی و فعالان محیط زیست به شدت نگران هستند که این حادثه به فاجعه‌ای مشابه آتش‌سوزی‌های خاییز تبدیل شود.

دلسوزان طبیعت خواستار اقدام عاجل و فوری از مسئولین دارند که به سرعت اقدامات لازم برای مهار آتش‌سوزی و نجات طبیعت چاروسا را انجام دهند.

حفظ محیط‌زیست نه تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده است، بلکه وظیفه‌ای اخلاقی و انسانی در برابر همه موجودات زنده است.

با اقدامات فوری می‌شود جلوی فاجعه‌ای شبیه به خاییز را گرفت و اجازه نداد که این زیبایی‌ها در آتش نابود شوند و در واقع زنگ خطری برای مسؤولین پیش از واقعه است.

آتش در دزپارت

آتش در جنگل‌های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت دوباره شعله ور شد. شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ جنگل‌های سررگ خواجوی دچار آتش سوزی شدند و به بیش از سه هکتار از اراضی این منطقه خسارت وارد کرد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی، جوامع محلی، بسیج و امدادگران مهار شد.

باوجود مهار آتش در این منطقه، ساعتی قبل شعله ور شدن آتش در این منطقه کوهستانی اطلاع رسانی شد. اطلاعات تکمیلی از وسعت و علت آتش سوزی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان دزپارت در منطقه کوهستانی خوزستان واقع شده که مناطق مختلف آن پوشیده از جنگل و مرتع هستند. دهدز در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگ ذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهر از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود.

فاصله شهر دهدز تا مرکز استان خوزستان (اهواز)، ۲۲۵ کیلومتر و تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ۱۹۰ کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان (اصفهان) ۲۷۰ کیلومتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین