کد خبر: ۹۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰

«میم مثل مسی»؛ جادوگر پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد

فوق ستاره و کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین با کسب چهل و پنجمین جام دوران حرفه‌ای خود به برترین فوتبالیست جهان بدل شد.
«میم مثل مسی»؛ جادوگر پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد
آفتاب‌‌نیوز :

جدال حساس تیم‌های فوتبال آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴ با برتری یک بر صفر آلبی‌سلسته و قهرمانی این تیم به پایان رسید. لیونل مسی پس از پیروزی آرژانتین برابر کلمبیا، با ۴۵ جام فردی و تیمی، به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. پیش‌تر دنی آلوز برزیلی که هم‌اکنون به جرم تجاوز جنسی به چهار سال و نیم حبس محکوم شده است، با ۴۴ جام، این رکورد را در اختیار داشت.

مسی که زمانی به دلیل عدم فتح عناوین بین‌المللی مورد انتقاد کارشناسان قرار می‌گرفت، اکنون با بازوبند کاپیتانی آلبی‌سلسته، تنها در سه سال اخیر چهار عنوان قهرمانی از جمله یک جام جهانی، ۲ کوپا آمریکا و یک فینالیسیما (دیدار قهرمان یورو و قهرمان کوپا) را از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به‌دست آورده است. مسی همچنین با تیم رده سنی آرژانتین موفق به فتح جام جهانی زیر ۱۷ سال (۲۰۰۵) و بازی‌های المپیک (۲۰۰۸) شد.

از ۴۵ عنوان قهرمانی مسی ۳۹ فقره در سطح باشگاهی و به ۱۷ سال حضور او در بارسلونا باز می‌گردد. از جمله افتخارات فوق ستاره فوتبال جهان در دوران حرفه‌ای می‌توان ۱۲ قهرمانی در لیگ (۱۰ قهرمانی با بارسلونا، ۲ قهرمانی با پاری سن ژرمن)، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (بارسلونا) و ۱۷ جام داخلی (۱۵ قهرمانی بارسلونا، پی‌اس‌جی و اینتر میامی) تفکیک کرد. مسی همچنین در این مدت سه مرتبه قهرمان سوپر جام یوفا و سه بار نیز قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین