کد خبر: ۹۲۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
مدودف:

ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا پیروز است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشاپیش در انتخابات ریاست‌ جمهوری آتی در ایالات متحده پیروز شده است.
ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا پیروز است
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری مدودف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) با انتشار تصویری از دونالد ترامپ، نوشت: در صورتی که او ترور نشود، بدون شک پیروز [انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا] است.

به گزارش خبرگزاری تاس، در جریان تجمع انتخاباتی بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا آمریکا، ترامپ در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس فدرال آمریکا (FBI) حادثه تیراندازی در تجمع انتخاباتی و سوء‌قصد به جان رئیس جمهور سابق را به عنوان یک حمله و اقدام تروریستی داخلی احتمالی بررسی می‌کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه ترور ترامپ گفت که معتقد نیست دولت فعلی آمریکا مسئول سوءقصد بوده باشد، ولی بایدن فضایی ایجاد کرده که موجب تحریک این اتفاق شده است.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر در پیامی نوشت که منشاء تهدید دموکراسی در آمریکا، از داخل این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین