کد خبر: ۹۲۱۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت

دکتر محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان و اولین پزشک فوق تخصص جراحی کودکان در اصفهان درگذشت.
محمود اشرفی،  بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان روز دوشنبه با تایید ضایعه در گذشت دکتر محمود اشرفی گفت: ایشان از بنیانگذاران جراحی کودک در اصفهان بودند که در سال ۱۳۶۴ بخش جراحی کودکان را در بیمارستان امین و در سال ۱۳۷۲ بخش جراحی کودکان بیمارستان الزهرا را راه اندازی کردند.

دکتر مهرداد معمار زاده افزود: مرحوم دکتر محمود اشرفی در طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان نیز مشتاقانه همکاری کرده و در سال ۱۳۸۹ بخش کودکان بیمارستان امام حسین (ع) را نیز راه اندازی کرد و در اقدام‌های خیرخواهانه، مشارکت داشت.

وی ادامه داد: مرحوم اشرفی از اعضای هیات امنای خیریه استانی "محکم "و از حامیان سلامت کودکان بود و سراسر زندگی‌اش را وقف کودکان می‌کرد.

معمار زاده گفت: دکتر محمود اشرفی سه سال درگیر بیماری سرطان روده بود و بعد از تحمل بیماری، امروز صبح و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

دکتر محمود اشرفی در سال۱۳۲۱ در روستای مهاباد شهرستان اردستان متولد شد و در سال ۱۳۴۷ در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل و در سال ۱۳۶۳ مدرک تخصص و سپس فوق تخصص خود را در رشته جراحی نوزادان از دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی عضو جامعه پیوند اعضای ایران، عضو جامعه جراحان پیوند اعضای اطفال آمریکا و جامعه جراحان اطفال ایران و آسیا بود و کتاب‌ها و مقاله‌های علمی زیادی با موضوع کودکان و اطفال تالبف کرده است.

مرحوم اشرفی همچنین جز اولین پزشکانی بود که در جنگ تحمیلی، خدمات زیادی برای درمان رزمندگان و مجروحان جنگ، انجام دادند و پزشکان متخصص و برجسته زیادی را نیز تربیت کردند.

مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر این شخصیت برجسته پزشکی ایران، روز چهارشنبه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین