کد خبر: ۹۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

جزئیاتی از طرح جدید پلیس برای برخورد با تخلفات پوشش پلاک در تهران

جانشین رییس پلیس راهور پایتخت با هشدار نسبت به پوشاندن، ناخوانا بودن و دستکاری پلاک وسایل نقلیه، گفت: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در تهران توسط تیم‌های پلیس راهور به مرحله اجرا درآمده و رانندگان متخلف پس از اعمال قانون، مکلف به رفع اثر پوشش پلاک می‌شوند.
جزئیاتی از طرح جدید پلیس برای برخورد با تخلفات پوشش پلاک در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی با بیان اینکه پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است، افزود: اگر این اقدام به عمد انجام شود، علاوه بر جریمه، به دادسرا نیز معرفی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در گذشته جریمه تخلف پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان بود، ولی با نرخ‌های جدید مبلغ جریمه پوشش پلاک به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سرهنگ بهرام آبادی ادامه داد: رفع اثر پوشش پلاک در همان محل تخلف صورت می‌گیرد.

وی درباره برخورد با تخلف پوشش پلاک گفت: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو را که تخلف پوشش پلاک انجام داده بودن اعمال قانون و در همان محل رفع اثر داشته‌ایم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلاک در واقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت و از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما در خودرو‌ها باید پلاک جلو و عقب و در موتورسیکلت‌ها در قسمت عقب به وضوح قابل رویت باشد.

سرهنگ بهرام آبادی افزود: پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به هیچ وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد و در واقع افراد متخلف حتما با هدفی خاص این کار را انجام می‌دهند و سوء نیتی در کار است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به صورت خاص توسط تیم‌های پلیس راهور به مرحله اجرا آمده و با آن دسته از رانندگانی که به هر صورت چه با پوشاندن پلاک توسط طلق و چه با استفاده از ماسک و استفاده از زنجیر پلاک خودروی و موتورسیکلت خود را می‌پوشانند ضمن اعمال قانون برخورد قانونی لازم نیز صورت خواهد پذیرفت و در محل راننده را مکلف به رفع اثر پوشش پلاک می‌کنیم.

سرهنگ بهرام آبادی اضافه کرد: باید خود رانندگان به این مهم توجه داشته باشند که نباید این تخلف را انجام دهند و نباید نیازی باشد که با برخورد پلیسی مواجه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین