کد خبر: ۹۲۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

ماجرای بوی نامطبوع در گنبدکاووس چیست؟

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس، عامل انتشار بوی نامطبوع در برخی نواحی غرب و شمال غربی این شهرستان را فعالیت واحد تولید کود دامی اعلام کرد و گفت: اخطار شفاهی و کتبی زیست محیطی به این واحد داده شد تا در اسرع وقت با انجام اقدامات لازم، مانع از انتشار مجدد بوی نامطبوع شود.
ماجرای بوی نامطبوع در گنبدکاووس چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

احمد احمدی افزود: از ساعات اولیه شامگاه شنبه ۲۳ تیر که گزارش‌های مردمی مبنی بر انتشار بوی نامطبوع در برخی نقاط شهر گنبدکاووس دریافت شد، بلافاصله تیمی متشکل از نیرو‌های حفاظت محیط زیست، مرکز بهداشت و دامپزشکی شهرستان تشکیل و بررسی‌های میدانی را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به سوابق قبلی انتشار بوی نامطبوع در گنبدکاووس، تیم تشکیل شده از محل‌های مختلف بازدید و با پرس و جو از اهالی بومی، ساعت ۲۲ شب مکان اصلی انتشار این بو را که یک شرکت تولید کود دامی بود، شناسایی شد.

احمدی ادامه داد: به متولیان این شرکت که در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر گنبدکاووس واقع است و پیش از این نیز سابقه انتشار بوی نامطبوع داشت، تذکر شفاهی و کتبی داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس همچنین گفت: علت انتشار بوی نامطبوع در شب در موقع هوا دهی کود‌های دپو شده در محل این واحد تولیدی بود که به سبب وزش باد، تشدید شده است.

وی افزود: در ادامه بررسی‌های میدانی که فرماندار گنبدکاووس هم حضور داشت با متولیان شرکت مذکور صحبت شد تا با راهکار‌های مناسب از جمله تغییر ساعت کاری، دپوی به اندازه نیاز کود‌ها و عدم هوا دهی آن‌ها موقع وزش باد، مانع از انشتار بوی نامطبوع شوند.

احمدی با عذرخواهی از شهروندان گنبدی به سبب انتشار بوی نامطبوع شب گذشته، اضافه کرد: با صحبت‌هایی که با متولیان شرکت تولید کود این شهرستان انجام راهکار‌هایی که ارائه شد، امیدواریم شاهد تکرار این موضوع نباشیم.

شهرستات گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین