کد خبر: ۹۲۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

چرا رای ندادم، اما سکوت کردم

پانزدهم تیرماه امسال نشان داد بیش از ۷۷ درصد ایرانیان با ادامه وضع موجود مخالفند و بیش از ۵۰ درصد آنان حتی در دور دوم که احتمال رئیس‌جمهور شدن کسی می‌رفت که حامی سفت و سخت حجاب اجباری و اسلام زوری است و هنوز قطع‌نامه‌های تحریم شورای امنیت سازمان ملل را مهم نمی‌شمارد، حاضر به دادن رای نشدند.
چرا رای ندادم، اما سکوت کردم
آفتاب‌‌نیوز :

پزشکیان در چنین جامعه‌ای و انتخاباتی مسئولیت ریاست‌جمهوری را پذیرفته است. اکنون او یا با همکاری رهبر و منصوبانش موفق به انجام تغییرات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی می‌شود و شهروندان بهبود ملموسی را در معیشت و زندگی فردی و جمعی خود احساس می‌کنند؛ درآن‌صورت از دعای خیر مردم بهره‌مند می‌شود و اصلاحات ساختاری نیز با هزینه و موانع کمتر و سرعت و شمول بیشتر ممکن می‌گردد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در جانب مقابل استصوابیون ماجرای دولت دوم روحانی را تکرار می‌کنند. چوب لای چرخ دولت جدید می‌گذارند. آتش به اختیار‌ها را فعال و تریبون‌های رسمی را علیه آن بسیج می‌نمایند. آن‌هم در زمانی که به‌احتمال‌زیاد ترامپ دولت دوم خود را تشکیل خواهد داد و فشار حداکثری را دوباره آغاز خواهد کرد.

آنان می‌کوشند که دولت چهاردهم نیز زمین‌گیر شود و شکست بخورد. در این حالت اکثریت مردم با تحریم انتخابات بعدی و بی‌اعتنا به ارکان حکومت، خود رأساً به آزادسازی امور همت می‌گمارند.

چراکه هرچه ناامیدی از حاکمیت بیشتر شود، توسل به مقاومت مدنی و نافرمانی مدنی، جدی‌تر، گسترده‌تر و موجه‌تر خواهد شد. شخصاً آرزو می‌کنم و خشنود خواهم شد که شاهد وضعیت اول باشیم و مهار مشکلات و گذار به دموکراسی با همراهی بالا انجام شود و همه گرایش‌ها، از جبهه پایداری تا مشروطه‌خواهان، بتوانند در فضای گفت‌وگویی و مبتنی بر احترام متقابل، سیاست‌ورزی کنند و در انتخابات آزاد و منصفانه به رقابت پردازند و با انجام یک بازی برد-برد موجب اعتلای نام ایران و رفاه و سربلندی ایرانیان شوند.

درغیراین‌صورت اکثریت مردم، همچنان که تاکنون نشان داده‌اند، قادرند با شیوه‌های مدنی و خشونت‌پرهیز، استبداد دینی را به عقب رانند و انتخابات را کاملاً آزاد کنند و فردای بهتر را برای جامعه خویش رقم زنند.»

منبع: هم میهن 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین