کد خبر: ۹۲۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

دردسر بزرگ برای پرسپولیس

در صورت افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باز هم یک قانون مهم اعمال خواهد شد.
دردسر بزرگ برای پرسپولیس
آفتاب‌‌نیوز :

پس از درخواست برخی باشگاه‌ها از کارگروه ناظر بر قرارداد‌ها برای افزایش سهمیه بازیکنان خارجی از ۱+۴ قرار است صبح شنبه اعضای این کارگروه با برگزاری نشستی در این مورد تصمیم‌گیری کرده و احتمال دارد هر تیم براساس مصوبه جدید بتواند یک تا ۲ بازیکن خارجی دیگر جذب کند. البته در ماده ۲۶ دستورالعمل ناظر بر قرارداد‌ها که در لیگ بیست و سوم اجرا شد قید شده بود به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنان‌چه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کم‌تر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

در دستورالعمل مربوط به فصل آتی این میزان به ۴۰ درصد رسیده است. با این وجود در حال حاضر فقط استقلال، ذوب آهن، ملوان، آلومینیوم اراک، شمس آذر، هوادار، استقلال خوزستان، چادرملو و خیبر می‌توانند از تمام ظرفیت سهمیه بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر، مس رفسنجان، فولاد و نساجی باشگاه‌هایی هستند که به دلیل رعایت نکردن این ماده قانونی در فصل گذشته مجاز به عقد قرارداد با نفرات خارجی به این میزان نیستند. طبق پیگیری‌ها از یکی از مسئولان کارگروه، حتی در صورت افزایش سهمیه نیز این قانون تغییری نمی‌کند و باز هم باشگاه‌هایی که مجاز به استفاده از بازیکنان خارجی کمتری هستند، قانون برایشان اعمال می‌شود.

با این تفاوت که تیمی مثل پرسپولیس به جای ۳ بازیکن می‌تواند از چهار بازیکن بهره ببرد. در این وضعیت با توجه به حضور اوستون اورونوف و ایوب العلمود و احتمال بالای تمدید قرارداد گئورگی گولسیانی، این باشگاه در صورتی که یک بازیکن به سهمیه خارجی‌ها اضافه شود، فقط حق قرار دادن یک خارجی دیگر در لیست خود دارد و در این وضعیت اگر انتقال عبدالکریم حسن به باشگاه قطری قطعی شود، پرسپولیس فقط می‌تواند جای خالی او را پر کند مگر اینکه تبصره جدیدی در نظر گرفته شده یا سهمیه خارجی‌ها به ۱+۶ بازیکن افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین