کد خبر: ۹۲۲۴۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

حمله تند یک امام جمعه به ظریف: ابوموسی اشعری است/ این‌ها یک مشت فتنه گر فاسدند!

امام جمعه فریدن گفت: رئیس جمهور از انتصاب افرادی که در دولت روحانی بودند پرهیز کند.این‌ها یک مشت فتنه گر فاسدند.
حمله تند یک امام جمعه به ظریف: ابوموسی اشعری است/ این‌ها یک مشت فتنه گر فاسدند!
آفتاب‌‌نیوز :

فارس نوشت: حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، در خطبه‌های جمعه این هفته، اظهارداشت: اولیا در رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند تا دردام شبکه‌های بیگانه گرفتار نشوند.

وی گفت: جوانان باید از حقایق آشنا شوندتا چشمشان به شبکه‌های بیگانه نباشد، شبکه‌هایی که مملو از خواری، ذلت و خرابی است

خطیب جمعه افزود: دولت در انتصابات جدید از کسانی که در ۸ سال گذشته خدماتشان خسارت محض بود استفاده نکند.

ابطحی افزود: افرادی که در دولت روحانی بودند کاری برای مردم انجام ندادند، رئیس شورای راهبردی سیاسی همچون ابوموسی اشعری داشتندکه نهایتأ فریب خوردند.

وی گفت: ظریف می‌گفت امضای کری تضمین کننده است، متاسفانه به حدف و نصایح رهبری گوش نکردند. این‌ها یک مشت فتنه گر فاسدند.

زاویه‌دار‌ها با ولایت و رهبری همکاران خوبی برای رئیس جمهور نخواهند بود

امام جمعه بهمئی نیز گفت: آن‌هایی که با ولایت و رهبری زاویه دارند همکاران خوبی برای دولت و رئیس جمهور نخواهند بود.

  حجت الاسلام اسماعیل صلواتی گفت: یکی از اعمالی که باعث تقرب انسان به سوی خداوند متعال می‌شود رعایت ادب در مقابل، ولی و حجت خداست یکی از نکات زیبای حضرت عباس علیه السلام ادب ایشان نسبت به امام زمان خود بود یکی از نکات زیبای زندگی شهید حاج قاسم و شهید رئیسی رعایت ادب نسبت به ولایت فقیه بود و این رعایت ادب نسبت به، ولی خدا انسان عزت و زندگی سعادتمند را برای انسان رقم می‌زند هر کس هم نسبت به ساعت قدسی و ملکوتی، ولی و حجت خدا و جانشینان این ذوات مقدس بی‌ادبی و بی‌احترامی کند زندگی نکبت بار و ذلیلانه و منفورانه‌ای نصیب او می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: در آستانه آغاز به کار دولت چهاردهم هستیم امروز اساسی‌ترین نیاز جامعه ایران اسلامی امید است یکی از عوامل امیدساز و اتحاد و همدلی چهره‌های فعال در جامعه است دعوا‌ها و اختلافات به خاطر خدا نیست ما ملت امام حسین هستیم همگان باید تلاش کنیم برای وحدت و همدلی و باید همه به منتخب مردم احترام بگذارند و با دلسوزی و خیر خواهی ایشان را کمک کنند و در تقویت منتخب مردم نقش آفرینی کنند باید از فضای کری خوانی و جو ورزشگاهی دوران انتخابات خارج شویم ما با هر سلیقه و گرایش یک ملت هستیم سرنوشت مشترک داریم و یک پیکر هستیم هدف اصلی از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم است و نقش عمده متوجه مسئولان و مدیران است.

وی ادامه داد: انتظار عموم مردم از رئیس جمهور منتخب انتخاب وزیران و مدیران و مسئولان کارآمد و اهل خدمت به مردم و دارای روحیه جهادی و عاشق خدمت به محرومان و مستضعفان و ساده زیست باشند و وابسته به اصحاب قدرت و ثروت و ویژه خواران نباشد از سلطان‌ها و سلاطین سکه و خودرو و طلا و قیر و شکر و موبایل و خوراک دام طیور و گوشت و روغن نباشند.

خطیب جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: دولت بدون پشتیبانی مردم موفقیتی نصیب او نمی‌شود لذا باید مردم را در اداره امور کشور شریک کرد و به صحنه آورد حضور افراد و افکار تند و غیر معتدل در بدنه دولت باعث انزوای دولت می‌شود حضور افراد رادیکال در بدنه دولت خسارت بار است و افراد خسته و پیر که توان کار جهادی ندارند و یا افرادی که از مبارزه با آمریکا خسته هستند دست از آرمان‌های واقع بینانه برداشتند و معتقدند باید با شیطان کنار بیایند این‌ها جز هزینه و عقب ماندگی برای دولت هیچ فایده‌ای ندارند افراد خسته از کار جهادی و خسته از آرمان‌ها به کار دولت چهاردهم نمی‌آیند.

وی گفت: امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه نامه ۵ خطاب به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان نوشتند بدان این پست و قدرت و فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نیست و طعمه نیست بلکه امانتی در گردن توست ین قدرت طعمه نیست که با چنگ و دندان از آن بهره‌برداری کنی و لذت ببری و از این قدرت و مواهب آن یعنی پولش و نفوذش و تسهیلاتش و امکاناتش را ببرند و بخورند و به نزدیکان و دوستان خودشان بخورانند نباید به این جایگاه به عنوان طعمه و غنیمت نگاه کرد و باید افرادی را انتخاب کرد که هم علم کافی داشته باشند هم به کار اشراف داشته باشند هم تعهد و وجدان کاری داشته باشند اگر این‌ها نباشد این تضیع و خیانت در امانت است رضا باید از افراد قوی و امین استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: مولا علی به یکی از قاضیان خود در اهواز فرمودند‌ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هر کس به اون خیانت کند لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هر کس خیانت کاری را به کار بگیرد پیامبر اکرم در دنیا و آخرت از او بیزار است و لذا از منظر امیرالمومنین پست‌های مدیریتی باید با توجه به تعهد و تقوا و خلاقیت و تخصص و شایستگی به افراد واگذار شوند و باید از سپردن مسئولیت‌ها به نااهلان خودداری کرد نباید به افرادی که فاقد علم و قدرت و مستبد و قدرت طلب و افراد تنگ نظر و کوت بین و خودخواه و ترسو و بد سابقه را در مسئولیت‌ها و کار گرفت.

صلواتی گفت: همچنان که مولا علی به مالک اشتر می‌فرمایند برای گزینش و انتخاب مسئولیت‌ها به دنبال صاحبان کرامت و شرافت و خانواده‌های شایسته و دارای سابقه نیکو باش و به افراد فاضل و کریم و شایسته مسئولیت داد اگر شایسته‌ها انتخاب نشوند ناشایست‌ها انتخاب شوند این دولت هم با چالش‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مواجه می‌شود و پیشرفتی حاصل نخواهد شد و بدانیم بزرگ‌ترین ضعف عثمان عدم شایسته گزینی در پست‌های مملکتی بود و همین عامل بدبختی او شد.

وی بیان داشت: واگذاری مسئولیت‌ها بدون رعایت شایسته سالاری صرفاً بر اساس غنائم و پاداش‌های انتخاباتی و انتخاب از روی هوا و هوس هم ظلم هم خیانت به مسئولیت‌ها و هم باعث انحطاط و سستی اجتماع و مردم می‌شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی عنوان کرد: حالا که قرار است شورای راهبردی اعضای کابینه را معرفی و پیشنهاد بدهند رئیس جمهور منتخب از این شورا مطالبه کنند که با همان معیار‌ها و ملاک‌های صاحب نهج البلاغه افراد را انتخاب کنند و مجلس شورای اسلامی هم با همان معیار‌ها و ملاک‌های مولا علی علیه السلام رئیس جمهور منتخب را کمک کنند به آقای رئیس جمهور منتخب می‌گوییم هر کس با ولایت و، ولی فقیه نائب امام زمان ذره‌ای فاصله داشته باشد همکار خوبی برای شما نخواهد بود.

وی اشاره کرد: انتظار جامعه ما از رئیس جمهور منتخب این است همانطور که رهبر حکیم انقلاب در روز عید غدیر فرمودند نامزد‌ها با خداوند خود عهد کنند که اگر موفق شدند از افرادی که ذره‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند و هر فردی ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه داشته باشد به درد شما نمی‌خورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود رهبر حکیم انقلاب فرمودند کسی که دل بسته آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت و همچنین کسی که بر راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنایی کند همکار و مدیر خوبی نیست لذا کسانی را انتخاب کنید که اهل دین و شریعت و انقلاب و دارای اعتقاد کامل به نظام اسلامی باشند انتظار مردم این است که رئیس جمهور منتخب بر عهدی که مطالبه ولایت بود پایبند باشند.

صلواتی ادامه داد: ترور ترامپ یک نمایش مضحک برای نجات او از مخمصه دادگاه و اتهاماتی که متوجه اوست می‌باشد و یک نمایش و شگردی برای محبوبیت و کسب رای است و برای انحراف افکار عمومی از جنایات غزه هست و اینکه ایران را متهم می‌کند خود دلیل بر این نمایش است، اما هرچه باشد نشانه زوال قدرت آمریکاست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در با تلاق مانده و گرفتار است و هرچه دست و پا می‌زند می‌تواند خارج شود و لذا جنایاتی را مرتکب می‌شود تا دستاوردسازی کند، اما هرچه این جنگ ادامه داشته باشد پایه‌های این رژیم متزلزل می‌شود و همان عاقبتی که در انتظار فرعون و نمرود و ابوسفیان و یزید بود همان عاقبت در انتظار رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: از همه کسانی که برای اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام زحمت کشیدند از مردم شریف و از هیئات مذهبی و از علما و روحانیت و از طلاب حوزه علمیه خواهران و از نیروی انتظامی و هر کس که قدمی برای احیای امر اهل بیت و برپایی مجالس عزا برداشت قدیر تشکر و حق شناسی می‌کنم.

مسئولان نگذارند پروژه آبرسانی حومه غربی کهگیلویه تعطیل شود

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت از رئیس جمهور منتخب در باب تعیین کابینه دولت خود خواستار شایسته گزینی و نگاه تخصصی و کارشناسی شده شد و افزود: ما معتقدیم که هر ایرانی که تخصص و توانمندی لازم برای پست وزارت و یا دیگر مسئولیت‌ها را دارد می‌تواند برای آن مسئولیت انتخاب شود.

وی افزود: اساسا شیوه امتیاز دهی بر مبنای جنسیت، سن، عقیده و ... مخالف با قاعده انتخاب کارشناسی شده‌ای هست که آقای پزشکیان در طول دوره انتخابات مدام بر آن تاکید می‌کرد.

کیانی با اشاره به اینکه نگاه ابزاری به جنسیت و قومیت بدون شایسته سالاری نگاه درستی نیست، گفت: باید منویات رهبر انقلاب قبل از انتخابات که به نامزد‌های ریاست‌جمهوری فرمودند سرلوحه کار قرار گیرد که فرمودند با خداوند خودتان عهد کنید که اگر رای آوردید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند.

خطیب جمعه سوق خاطرنشان کرد: کسی که با انقلاب، نظام و امام ذره‌ای زاویه دارد به درد شما نمی‌خورد، کسی که دلبستۀ آمریکا باشد برای شما همکار خوبی نخواهد بود. 

وی افزود: برخی‌ها در درون کشور از بس که خود تحقیری دارند باور نمی‌کنند که بایدن کرونا گرفته و یا حتی ترامپ به خاطر ضعف نهاد‌های امنیتی ترور شده، چون همچنان فکر می‌کنند که آمریکا بسیار قوی هست و نمی‌خواهند افول آمریکا را باور کنند.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت خدمت‌رسانی یکی از محور‌های اصلی حاکمیت مردم در نظام مردم‌سالاری دینی است، افزود: مردم براساس همین معیار‌ها بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود حاکمیت دارند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیت اسلامی، برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم، به ویژه محرومان و مستضعفان است تا این‌که تحت حمایت این حاکمیت از یک رفاه حداقلی برخوردار باشند.

امام جمعه سوق با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص این مسأله افزود: دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد، در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه‌تن‌ها جرم نیست که مورد تشویق نیز هست، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان‌دادن به‌ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به‌شدت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت، به‌هیچ‌رو مورد قبول نیست‌

وی افزود: مسئولان سه قوه امروز اتحاد برای خدمت، اجماع برای وحدت باید باشد تا مشکلات را حل کنند.

حجت‌الاسلام کیانی افزود: دولت باید تعامل باجهان مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی را در پیش گیرد، چارچوب اصلی اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: نگذارید امید این مردم ناامید شود مردمی که دل به پروژه آبرسانی حومه غربی بسته بودند قبلاً روند کار لاک پشتی بود، اما اکنون ظاهرا می‌خواهند پروژه را تعطیل کنند و پیمانکار عدم پرداخت مطالبات را علت این کار مطرح می‌کند.

مسئولان نگذارند پروژه آبرسانی حومه غربی کهگیلویه تعطیل شود

امام جمعه سوق خطاب به مسئولان استانی گفت: نگذارید امید این مردم ناامید شود مردمی که دل به پروژه آبرسانی حومه غربی بسته بودند قبلاً روند کار لاک پشتی بود، اما اکنون ظاهرا می‌خواهند پروژه را تعطیل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه؛ حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت از رئیس جمهور منتخب در باب تعیین کابینه دولت خود خواستار شایسته گزینی و نگاه تخصصی و کارشناسی شده شد و افزود: ما معتقدیم که هر ایرانی که تخصص و توانمندی لازم برای پست وزارت و یا دیگر مسئولیت‌ها را دارد می‌تواند برای آن مسئولیت انتخاب شود.

وی افزود: اساسا شیوه امتیاز دهی بر مبنای جنسیت، سن، عقیده و ... مخالف با قاعده انتخاب کارشناسی شده‌ای هست که آقای پزشکیان در طول دوره انتخابات مدام بر آن تاکید می‌کرد.

کیانی با اشاره به اینکه نگاه ابزاری به جنسیت و قومیت بدون شایسته سالاری نگاه درستی نیست، گفت: باید منویات رهبر انقلاب قبل از انتخابات که به نامزد‌های ریاست‌جمهوری فرمودند سرلوحه کار قرار گیرد که فرمودند با خداوند خودتان عهد کنید که اگر رای آوردید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند.

خطیب جمعه سوق خاطرنشان کرد: کسی که با انقلاب، نظام و امام ذره‌ای زاویه دارد به درد شما نمی‌خورد، کسی که دلبستۀ آمریکا باشد برای شما همکار خوبی نخواهد بود. 

وی افزود: برخی‌ها در درون کشور از بس که خود تحقیری دارند باور نمی‌کنند که بایدن کرونا گرفته و یا حتی ترامپ به خاطر ضعف نهاد‌های امنیتی ترور شده، چون همچنان فکر می‌کنند که آمریکا بسیار قوی هست و نمی‌خواهند افول آمریکا را باور کنند.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت خدمت‌رسانی یکی از محور‌های اصلی حاکمیت مردم در نظام مردم‌سالاری دینی است، افزود: مردم براساس همین معیار‌ها بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود حاکمیت دارند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیت اسلامی، برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم، به ویژه محرومان و مستضعفان است تا این‌که تحت حمایت این حاکمیت از یک رفاه حداقلی برخوردار باشند.

امام جمعه سوق با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص این مسأله افزود: دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد، در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه‌تن‌ها جرم نیست که مورد تشویق نیز هست، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان‌دادن به‌ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به‌شدت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت، به‌هیچ‌رو مورد قبول نیست‌

وی افزود: مسئولان سه قوه امروز اتحاد برای خدمت، اجماع برای وحدت باید باشد تا مشکلات را حل کنند.

حجت‌الاسلام کیانی افزود: دولت باید تعامل باجهان مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی را در پیش گیرد، چارچوب اصلی اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: نگذارید امید این مردم ناامید شود مردمی که دل به پروژه آبرسانی حومه غربی بسته بودند قبلاً روند کار لاک پشتی بود، اما اکنون ظاهرا می‌خواهند پروژه را تعطیل کنند و پیمانکار عدم پرداخت مطالبات را علت این کار مطرح می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
10
،،نمیخایید مردم کمی آرامش داشته باشند
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
9
مردم جواب را دادند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
3
عاشق همین لحظات ‌‌. شمایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
3
مداخله در عملکرد منتخبین مردم از طرف تریبون دارها و سهم خواه ها جدید نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
4
به چه کسانی فاسد میگوئی؟ بزرگترین فساد تاریخ ایران در دولت مورد تائید و علاقه شما روی داد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین