کد خبر: ۹۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

سقوط هلیکوپتر رئیسی و ابهامات باقیمانده ۲ ماه بعد از حادثه

«با وجود گذشت دو ماه بعد از وقوع این سانحه برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، هنوز این پرونده به نتیجه متقن یا قابل انتشاری نرسیده است. واضح است که درباره مقامات درجه یک امنیتی همچون رئیس‌جمهوری یا رئیس‌مجلس باید نکات خاص رعایت شود.»
سقوط هلیکوپتر رئیسی و ابهامات باقیمانده ۲ ماه بعد از حادثه
آفتاب‌‌نیوز :

نزدیک به دو ماه از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور فقید می‌گذرد؛ اتفاقی که فضای سیاسی کشور را کاملاً تحت تأثیر قرار داد و تغییرات گسترده‌ای را در پی داشت. روزنامه هم میهن در مطلبی به ابعاد این موضوع پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است:

بر اساس گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری بالگرد حادثه‌دیده نقص مؤثر در وقوع حادثه نداشته است. همچنین وقوع انفجار ناشی از خراب‌کاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.

گزارش پیاده‌سازی مکالمات ضبط‌شده بین خلبانان گروه پروازی حاکی از آن است که از آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه‌دیده تا زمان وقوع حادثه و پاسخ ندادن آن‌ها تنها۶۹ ثانیه طول کشیده و در این مدت هم هیچ‌گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نشده است.

از طرف دیگر برخی شایعات که نمی‌توان مستقلاً تایید یا رد کند حکایت از آن دارد که بالگرد رئیس‌جمهور فاقد اسکورت بوده است. این درحالی است که براساس پروتکل‌های امنیتی مربوطه یکی دو بالگرد اسکورت باید بالگرد حامل رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کردند.

با وجود گذشت دو ماه بعد از وقوع این سانحه برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، هنوز این پرونده به نتیجه متقن یا قابل انتشاری نرسیده است. واضح است که درباره مقامات درجه یک امنیتی همچون رئیس‌جمهوری یا رئیس‌مجلس باید نکات خاص رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین