کد خبر: ۹۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶

عسگراولادی: حذف اصلاح‌طلبان نه عملی است نه سودمند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ حبیب‌الله عسگراولادی گفت: «حذف یک گروه سیاسی نه عملی است و نه سودمند و نه کسی از اصول‌گرایان دارای تدبیر و تدبر در صدد انجام این کار است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «فضای سیاسی کشور به آرامش نسبی نیاز دارد تا رییس دولت جدید و رییس جدید دستگاه قضایی با مدیریت خوب خود بتوانند پاسخ شایسته‌ای به مطالبات به حق مردم و رهبری بدهند».

وی افزود: «عده‌ای در داخل مرموزانه با هماهنگی با خارج می‌خواهند فضای سیاسی کشور را ملتهب نگه دارند تا در پیشرفت کشور وقفه ایجاد و در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی شود؛ البته طرح دیدگاه‌های مختلف باید کمکی باشد به پیشرفت کشور و خدمت بیشتر به مردم. هر دیدگاهی که مردم و مطالبات آن‌ها را نادیده بگیرد می‌خواهد در روند حرکت نظام اخلال ایجاد کند. ما مشکلات زیادی در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و نیز در حوزه اجتماعی داریم که باید آن‌ها را حل کنیم. آن‌هایی که در رسانه‌ها مسائل فرعی را اصلی و مساله‌آفرینی مصنوعی می‌کنند، به مردم مدیون هستند و باید روزی پاسخگو باشند».

وی هم‌چنین با بیان این که «نخبگان به عنوان اصلی‌ترین تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نقش مهمی در ایجاد فضای آرام و فارغ از التهاب دارند» اظهار کرد: «متاسفانه برخی نخبگان نمی‌خواهند با دیگر عقلا و عناصر اهل حل و عقد مشارکت و همفکری کنند که ما از این فضای غبارآلود بیرون بیاییم. حرکت خوب آقای احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم قوه قضائیه و لبخند آشتی‌جویانه و محبت‌اثر آن‌ها و خلاصه، سلام و علیک‌شان، یک فضای آرامش‌بخش در جامعه ما به وجود آورده است. همه آرزو داریم این روند به خواست خداوند ادامه یابد تا ما به مسائل اصلی برسیم و تلقی‌های دوران رقابت را فراموش کنیم؛ ولی همه باید توجه داشته باشیم شیطان نمی‌خواهد و شیاطین کوشش دارند آرامش بر فضای کشور حاکم نشود و دشمنان خارجی هم منافع شیطانی‌شان در تشدید اختلاف است. "فاعتبروا یا اولی الابصار"».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر حذف جناح اصلاح‌طلب اظهار کرد: «تا آنجا که اطلاع دارم هیچ کس نمی‌خواهد اصلاح‌طلبان را حذف کند. اساسا در یک مردم‌سالاری حقیقی هر رجل سیاسی مذهبی و هر جناح و حزبی بنا به استعدادی که دارد و می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند، جایگاه خاص خود را دارد. حذف آن‌ها نه عملی است و نه سودمند است و نه کسی از اصولگرایان دارای تدبیر و تدبر در صدد انجام این کار است».

عسگراولادی هم‌چنین با بیان این که « اداره کشور بر اساس صلاحیت‌های علمی و عملی در رشته‌های تخصصی گوناگون هیچ آسیبی ندیده است» افزود: «پست و مقام در کشور فقط پست وزارت و وکالت و مدیرکلی نیست. مجموعه انسان‌هایی که مملکت را اداره می‌کنند طی 30 سال گذشته با تعامل مثبت کارها را پیش برده و می‌برند. ما نباید زیاد دغدغه این را داشته باشیم؛ البته انتخابات رای مردم، دموکراسی شوخی نیست. حقوق اکثریت میزان‌بودن رای مردم باید محترم شمرده شود. معنای میزان بودن رای مردم این نیست که طرف پیروز کابینه را شرکت سهامی فرض کند یا در پی تشکیل دولت ائتلاف ملی باشد. مردم به هر کس رای دادند او حق پیدا می‌کند بر اساس معیارهای عقلی و قانونی مملکت را اداره کند و البته در مورد عملکرد خود هم باید به مردم پاسخگو باشد».

وی در ادامه گفت: «جناح منتقد به اندازه کافی از حزب و رسانه برخوردار است و از رسانه ملی هم دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند و حتی یک امتیاز بیشتر هم دارد و آن این‌که رسانه‌های بیگانه هم آن‌ها را مدد می‌کنند و چنان است که در مدد رساندن هم دریغ ندارند».

عسگراولادی در پایان سخنانش با اشاره به دیدار اخیر خود و تنی دیگر با هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: «در دیدار خصوصی و صمیمانه بنده و جمعی از دوستان مجمع تشخیص مسائل مربوط به انتخابات دور دهم ریاست‌جمهوری و حوادث پس از آن، مقابله با ترفندهای دشمن در ایجاد شکاف بین رهبران جمهوری اسلامی و شکاف بین دولت و ملت و ... بحث شد که نتایج خوبی گرفتیم و آثار و نتایج آن را همه دیدید و از این پس هم ان‌شاءالله خواهید دید. ما آقای هاشمی رفسنجانی را یک شخصیت موثر و قابل احترام می‌دانیم و نقش ایشان را در ثبات و آرامش جامعه انقلابی‌مان کلیدی می‌دانیم و دلسوزی ایشان برای مردم و انقلاب و رهبری بر کسی پوشیده نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین