کد خبر: ۹۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

هوای ۶ شهر اصفهان ناسالم است

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ۶ شهر استان اصفهان صبح امروز(شنبه) در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.
هوای ۶ شهر اصفهان ناسالم است
آفتاب‌‌نیوز :

، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت ۱۰ امروز در قهجاورستان، خمینی‌شهر، مبارکه، زرین‌شهر، نجف‌آباد و شاهین‌شهر به ترتیب با ۱۵۳ ، ۱۵۲، ۱۵۹، ۱۵۱، ۱۵۹ و ۱۵۶ (AQI) در شرایط قرمز و ناسالم برای همه شهروندان قرار گرفت.

شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت ۱۰ دوشنبه در کلانشهر اصفهان نیز با ۱۴۷ (AQI) در آستانه ورود به وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

این شاخص در ۹ ایستگاه کلانشهر اصفهان شامل ۲۵ آبان، انقلاب، احمدآباد، دانشگاه صنعتی، خرازی، زینبیه، میرزاطاهر، رهنان و ولدان با عدد بالای ۱۵۰ (AQI) در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان قرار دارد.

شاخص لحظه‌ای ایستگاه سگزی در شرق اصفهان نیز شرایط قرمز و آلوده برای عموم را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا همچنین در ایستگاه‌های انقلاب، پارک زمزم، سپاهان‌شهر، فرشادی، فیض، کاوه و کردآباد اصفهان شرایط ناسالم برای گروه های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، اصفهان در سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه شده است و در آغاز فصل تابستان بر اثر وزش باد و فعال شدن کانون‌های فرسایش بادی با افزایش آلودگی هوا روبه‌رو می‌شود.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین