کد خبر: ۹۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

آتش‌سوزی قایق مهاجران در سواحل هائیتی؛ ۴۰ تن جان باختند

«سازمان بین‌المللی مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد می‌گوید دست‌کم ۴۰ مهاجر پس از آتش گرفتن قایق‌شان در سواحل شمالی هائیتی جان خود را از دست داده‌اند.
آتش‌سوزی قایق مهاجران در سواحل هائیتی؛ ۴۰ تن جان باختند
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته این نهاد ۴۱ نفر از سرنشینان این قایق توسط گارد ساحلی هائیتی نجات پیدا کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکیست این قایق از شهر ساحلی «کاپ-هائیتین» به سمت جزایر «تورکوس» و «کایکوس» در فاصله بیش از ۲۲۰ کیلومتری در حال حرکت بوده است.

جزایر تورکوس و کایکوس یکی از سرزمین‌های فرا دریایی انگلیس در دریای کارائیب و شمال هائیتی است.

هنوز علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست، اما یک مقام محلی به خبرگزاری رویترز گفته است افرادی که در قایق بودند در مراسمی برای عبور امن از دریا شمع روشن کرده بودند که این اقدام باعث می‌شود بشکه‌های بنزین داخل قایق آتش بگیرد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است مجروحان تحت مراقبت این نهاد هستند و ۱۱ نفر از آن‌ها به نزدیکترین بیمارستان منتقل شده‌اند.

سالانه ده‌ها هزار نفر از هائیتی می‌گریزند و دلیل اصلی آن فقر، بی‌قانونی و خشونت گروه‌های تبهکار است.

گروه‌های تبهکار مسلح در اوایل سال جاری میلادی کنترل «پورتو پرنس»، پایتخت هائیتی را به دست گرفتند و «آریل هنری»، نخست‌وزیر این کشور را مجبور به استعفا کردند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، خشونت گروه‌های تبهکار به طور متوسط ​​در سه ماه اول سال جاری در هر روز موجب کشته شدن یا مجروح شدن بیش از یک نفر شده است.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، به رغم افزایش خشونت‌ها، امسال بیش از ۸۶ هزار مهاجر توسط کشور‌های همسایه به هائیتی بازگردانده شده‌اند.

به گزارش بی بی سی، این کشور منطقه کارائیب از سه سال پیش و پس از ترور «جوونل مویس»، رئیس جمهور هائیتی شاهد تشدید خشونت‌ها بوده است.

در ماه جاری میلادی صد‌ها پلیس از کنیا به عنوان بخشی از ماموریت برای کمک به پلیس هائیتی در مبارزه با باند‌های خلافکار، وارد هائیتی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین