کد خبر: ۹۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳

هشدار وزارت بهداشت درباره پشه آئدس؛ اگر باران ببارد، وضعیت خطرناک می شود

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در بیش از ۷۰ نقطه در کشور همکاران ما به دنبال صید پشه آئدس هستند، اما تا این لحظه در استان تهران هیچ پشه آئدسی صید نشده است.
هشدار وزارت بهداشت درباره پشه آئدس؛ اگر باران ببارد، وضعیت خطرناک می شود
آفتاب‌‌نیوز :

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب سی تیرماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران گفت: ما صرفاً در یک ماه پیش در تهران یک بیمار مبتلا به تب دنگی داشتیم و آن هم فردی بود که از خارج وارد تهران شده بود و در حال حاضر در هیچ بیمارستانی در استان تهران هیچ بیماری با تب دنگی بستری نداریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در بیش از ۷۰ نقطه در کشور همکاران ما به دنبال صید پشه هستند، اما تا این لحظه در استان تهران هیچ پشه آئدسی صید نشده است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین بحث این است که این پشه از مناطقی که آلوده است به شهر‌های دیگر منتقل نشود و انتقال آن هم توسط تخم پشه صورت می‌گیرد که در دو ماه اخیر رخ‌داده است هم اکنون هوا خشک است و اگر بارندگی اتفاق بیفتد و این بارندگی در مکان‌هایی باشد که ما زیست پشه‌های آئدس را داریم دوباره این تخم‌ها فعال می‌شوند و منجر به شیوع گسترده بیماری می‌شود.

فرشیدی گفت: در حال حاضر ممکن است این تخم‌ها توسط ماشین‌ها و وسایل دیگر وارد تهران شوند، اما به دلیل مساعد نبودن هوا این‌ها تبدیل به پشه نمی‌شوند، اما اگر آب پیدا کنند تبدیل به پشه می‌شوند و مسئله مهم‌تر این است که اگر پشه وجود داشته باشد، اما بیمار وجود نداشته باشد این انتقال صورت نمی‌گیرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: روزانه همکاران ما به دنبال جایگاه‌های زیست این پشه‌ها هستند و در مکان‌هایی که تراکم پشه بالاست در محل زادوولد این پشه‌ها سم‌پاشی صورت می‌گیرد و این سم‌پاشی هم به شکل مه‌پاشی است بعد از طلوع آفتاب و قبل غروب آفتاب حرکت این پشه‌ها شروع می‌شود.

پیش از این بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز وجود پشه آئدس در تهران را تکذیب کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین