کد خبر: ۹۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

گران‌ترین کشور جهان کجاست؟

برخی از گران‌ترین کشورهای جهان از اروپا، آمریکای شمالی و آسیا هستند و در مقابل کم‌هزینه‌ترین کشورها نیز در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی قرار دارند.
گران‌ترین کشور جهان کجاست؟
آفتاب‌‌نیوز :

از سواحل آفتابی جزایر باهاما تا سنگاپور، جهان میزبان طیف متنوعی از کشورهاست که هرکدام جذابیت‌ها و امکانات منحصر به فردی دارند.

هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف دنیا نیز به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است و معمولا با هزینه‌ زندگی شخصی یا شاخص هزینه زندگی اندازه‌گیری و تعیین می‌شود. هزینه زندگی در یک کشور منعکس‌کننده میزان بودجه موردنیاز برای حفظ استانداردهای زندگی راحت ازجمله هزینه‌هایی مانند مسکن، غذا، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی است.

به‌طور کلی هزینه زندگی در کشورهای توسعه‌یافته بیشتر از هزینه زندگی در کشورهای در حال توسعه است. برخی از گران‌ترین کشورهای جهان از اروپا، آمریکای شمالی و آسیا هستند و در مقابل کم‌هزینه‌ترین کشورها نیز در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی قرار دارند. بد نیست با ۱۰ کشوری که جزو گران‌ترین کشورهای جهان با شاخص هزینه زندگی و قیمت مسکن هستند، آشنا شوید.

سوئیس

سوئیس گران‌ترین کشور جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ است. برآورد هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در این کشور ۷هزار و ۱۳۵ فرانک سوئیس و برای یک فرد مجرد ۴هزار و ۲۳۵ فرانک است. سوئیس به دستمزدهای عالی و استانداردهای بالای زندگی که دارد شناخته‌شده است و هر دو این موارد آن را به گران‌ترین مکان برای زندگی تبدیل کرده‌اند.

سنگاپور

سنگاپور دومین کشور گران جهان است. اداره آمار این کشور، متوسط هزینه ماهانه خانوار در بین خانوارهای مقیم در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را ۴ هزار و ۷۲۴ دلار سنگاپور اعلام کرده است. میانگین مبلغ اجاره ماهانه یک آپارتمان ۳ خوابه در این کشور می‌تواند تا ۵هزار دلار سنگاپور برسد.

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ سومین کشور در لیست گران‌قیمت‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. طبق آمارهای به‌دست‌آمده، یک خانواده ۴نفره در این کشور، در ‌ماه بدون احتساب اجاره ‌خانه، به‌طور متوسط حدود ۴۰هزار تا ۶۰هزار دلار هنگ‌کنگ هزینه می‌کند. برخی از عواملی که در افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور نقش دارند عبارتند از: مالیات، دستمزد و تقاضای بالای مسکن در شهرهای بزرگ.

ایسلند

ایسلند، یک کشور جزیره‌ای است که به‌خاطر مناظر آتشفشانی، استخرهای آب گرم و خورشید نیمه‌شب خود معروف است. با این حال، موقعیت دور آن و اتکا به واردات، باعث بالا رفتن هزینه زندگی در این کشور می‌شود. متوسط هزینه زندگی ماهانه در ایسلند ۲۴۵۷ دلار است و غذا، اقامت و به‌ویژه حمل‌ونقل در این منطقه بسیار گران هستند.

جزایر باهاما

اجاره ماهانه یک آپارتمان یک‌خوابه در ناسائو، پایتخت باهاما، به‌طور متوسط حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ دلار است؛ درحالی‌که یک آپارتمان ۳‌خوابه می‌تواند حدود ۲‌هزار تا ۳‌هزار دلار هزینه داشته باشد. این کشور از استاندارد بالایی برای زندگی برخوردار است که به بالا بودن هزینه کلی زندگی در آن کمک می‌کند.

آمریکا

به گزارش اداره آمار آمریکا، متوسط هزینه‌های سالانه خانوارها در ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۲هزار و ۹۶۷ دلار بوده است. علاوه بر این، خانوارهای آمریکایی سالانه به‌طور متوسط بیش از ۶۰هزار دلار برای مواردی مانند مسکن، حمل‌ونقل، مالیات و غذا هزینه می‌کنند.

ایرلند

ایرلند در فهرست گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ هفتمین رده را به‌خود اختصاص داده است. هزینه زندگی در این کشور بسته به موقعیت مکانی متفاوت است؛ دوبلین ۳۳درصد بالاتر از کورک و ۴۷درصد بالاتر از بلفاست است.

استرالیا

میانگین هزینه‌های خانوارها در استرالیا در سال ۲۰۲۲، مبلغ چشمگیر ۱۳۰هزار و ۳۵۳ دلار بود که معادل ۲هزار و ۵۰۷دلار در هفته است. مسکن گران‌قیمت و هزینه بالای کالاها، خدمات، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی ازجمله عواملی هستند که استرالیا را به کشوری گران برای زندگی در سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده‌اند.

نروژ

نروژ نیز یکی از گران‌ترین کشورها برای زندگی در اروپاست؛ به‌ویژه قیمت اجاره‌بهای خانه در این کشور بالاست؛ به‌طوری که متوسط اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در اسلو، پایتخت نروژ، حدود ۲۰تا ۳۰هزار کرون نروژ است.

لوکزامبورگ

سطح هزینه زندگی در لوکزامبورگ بالاست، اما به نسبت این هزینه‌های گزاف، سطح درآمد نیز بالاست. هزینه زندگی در لوکزامبورگ سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار یوروست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین