کد خبر: ۹۲۲۹۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

انتخاب وزیر ارشاد از بین ۸ نفر؟

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» صنوف فرهنگی و هنری با ارسال ۸۰ نامه به کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزینه‌های مطلوبشان را برای سکانداری وزارت فرهنگ پیشنهاد دادند.
انتخاب وزیر ارشاد از بین ۸ نفر؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حالیکه محمّدجوادظریف، رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم اعلام کرده است: «اسامی نامزد‌ها برای وزارتخانه‌ها و سایر نهاد‌های دولتی، اعلام عمومی نخواهد شد چرا که هم افراد را ذیحق می‌کند و هم آبرو و حریم خصوصی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»، اما از صبح امروز دو فهرست در فضای رسانه به بیرون درز کرده که صحت و اعتبار آن محل سوال است.

با نگاهی به سابقه مدیریتی افراد هر دو لیست می‌توان اینگونه برداشت کرد که این دسته‌بندی با ملاحظات سیاسی کنار هم چیده شده است به گونه‌ای که فهرست نخست ظاهرا نامزد‌های مورد وثوق و حمایت اصلاح‌طلبان است و فهرست دوّم اسامی مطرح شده میان اصولگرایان و اعتدالیون را شامل می‌شود. این دو فهرست به شرح ذیل آمده است.

فهرست اوّل:

حسین انتظامی 
رسول جعفریان 
فاطمه مهاجرانی 
حجت‌الله ایوبی 
احمد مسجدجامعی 

فهرست دوّم:

سیّدمحمّد هاشمی 
محمّد اللهیاری‌فومنی 
محمّدمهدی حیدریان 
حسین انتظامی

براساس پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان»، صنوف فرهنگی و هنری با ارسال ۸۰ نامه به کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزینه‌های مطلوبشان را برای سکانداری وزارت فرهنگ پیشنهاد دادند. از مجموع ۸۰ نامه که به این کمیته ارسال شده است اسامی پرتکرار گزینش شده و در نهایت ۵ نفر به رئیس‌جمهور منتخب معرفی خواهد شد. 

مدیریت این کمیته را علیرضا تابش برعهده دارد و دبیر آن حمید سیدی است. کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرمجموعه کارگروه فرهنگی به ریاست سیّدرضا صالحی‌امیری قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین