کد خبر: ۹۲۳۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

آتش سوزی در کوه خامی باشت

سرپرست فرمانداری باشت گفت: گرمای شدید، شیب تند ، سخت‌گذر بودن منطقه و همچنین پوشش گیاهی متراکم مهار آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خامی را با دشواری های زیادی روبه رو کرده است.
آتش سوزی در کوه خامی باشت
آفتاب‌‌نیوز :

سید روح الله شاهینی روز دوشنبه افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی ساعت ۱۰ امروز (دوشنبه) رخ داد که بلافاصله کمیته بحران تشکیل و تمهیدات لازم نیز در این زمینه برنامه ریزی شد.

وی بیان کرد: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی به دلیل صخره‌ای بودن، صعب العبوربودن، شیب تند، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه است.

شاهینی ابراز کرد: متاسفانه آتش در مناطق سخت گذر و ارتفاعات کوه خامی در حال گسترش است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های ستاد بحران، بسیج، هلال احمر، تشکل‌های مردمی، محیط زیست در حال مهار آتش سوزی کوه خامی هستند.

شاهینی تصریح کرد: امدادگران برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی، آتش در ارتفاعات کوه خامی را تاکنون کنترل و تا حدودی مهار کردند.

وی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیرو‌های مهار درباشت اندیشیده شده است.

سرپرست فرمانداری باشت گفت: با توجه به اینکه منطقه صعب العبور و سخت گذر است و به دلیل شرایط جوی نامساعد و دمای بالای هوا نیاز به بالگرد جهت کمک به خاموش کردن آتش داریم.

شاهینی ادامه داد: متاسفانه تاکنون چندین هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده که برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، از سوی کارشناسان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل‌ها و درختان منطقه خامی مانند زالزالک و بلوطو ... طعمه حریق شد.

سرست فرمانداری باشت ابراز کرد: در روز گذشته سه فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی شلالدون، کوه لار و کبک گان این شهرستان رخ داد که با تلاش امدادگران و مردم صبح امروز مهار شد.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین