کد خبر: ۹۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

مسکو: توافقنامه تاریخی همکاری جامع با ایران آماده امضا شده است

معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت که روسیه و ایران آخرین تغییرات را بر روی توافق همکاری جامع ۲ کشور اعمال کرده و مقدمات امضای این سند تاریخی فراهم شده است.
مسکو: توافقنامه تاریخی همکاری جامع با ایران آماده امضا شده است
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزیر خارجه روسیه آندری رودنکو در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری تاس توضیح داد «در طی رایزنی‌های بسیار سازنده بین کارشناسان بخش‌های حقوقی و منطقه‌ای وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و ایران که در تاریخ ۲۱ ژوئن در مسکو انجام شد، متن (توافق دو کشور) نهایی شد».

این دیپلمات ارشد روس افزود «با توجه به نتایج این رایزنی‌ها، مقرر شد رویه‌های داخلی لازم برای آماده‌سازی زمینه امضای توافق در چارچوب تعاملات دوجانبه سطح بالا در آینده نزدیک آغاز شود». 

رودنکو ابراز امیدواری کرد که دو کشور به زودی شاهد این رویداد تاریخی باشند. 

به گفته این مقام روس، ویرایش این سند جدی که هدف از آن ارتقای وضعیت روابط روسیه و ایران به سطح شراکت راهبردی جامع است، تقریباً دو سال و نیم طول کشید و امروز می‌توان آن را کامل دانست.

به گزارش تاس، رئیس‌جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان در تماس تلفنی اخیر با همتای روس خود ولادیمیر پوتین، برای امضای توافق همکاری جامع بین دو کشور در اجلاس بریکس که قرار است ماه اکتبر در کازان روسیه برگزار شود، اعلام آمادگی کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین