کد خبر: ۹۲۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

پیام تبریک نخست وزیر نروژ به پزشکیان

نخست وزیر نروژ و رئیس جمهور ایرلند در پیامی جداگانه به مسعود پزشکیان، ریاست جمهوری وی را تبریک گفته و بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.
پیام تبریک نخست وزیر نروژ به پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

"یوناس گاهر اشتوره"، نخست وزیر نروژ در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت. 

در بخشی از پیام آمده است: مایلم از طرف دولت نروژ، مراسم تحلیف شما را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک بگویم. امید من، توسعه هرچه بیشتر پیوند‌های میان دو کشور است.

وی همچنین بیان کرده است: اینجانب به دنبال ادامه گفتگو‌ها در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی و نیز تداوم تلاش‌ها برای ارتقاء صلح و ثبات هستم.

"مایکل دی. هیگینز"، رییس جمهور ایرلند نیز در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان بعنوان رییس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت. 

در بخشی از پیام رییس جمهور ایرلند آمده است: به عنوان رئیس جمهور ایرلند، مایلم تبریکات خود را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران ابراز نمایم. البته اینجانب از شرایطی که منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام شد، ابراز تاسف نموده و بار دیگر فرصت را مغتنم شمرده و مراتب تسلیت مردم ایرلند را به خاطر درگذشت سلف شما، رئیس جمهور رئیسی، وزیر امور خارجه سابق، امیرعبداللهیان و دیگر جانباختگان سانحه غم انگیز ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) ابراز می‌نمایم.

در پیام رئیس جمهور ایرلند همچنین آمده است: ثبات و همکاری و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در سراسر منطقه خاورمیانه هیچگاه تا این اندازه مهم نبوده است. ایران با سنت دیرینه فرهنگی خود نقش تعیین کننده‌ای در دستیابی به این امر ایفا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین