کد خبر: ۹۲۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

افشاگری بی‌سابقه و تکان‌دهنده درباره تجارت جنسی در ایران!

روزنامه فرهیختگان در گزارشی از یک اتفاق باورنکردنی در کانال‌های تلگرامی خبر داده است.
افشاگری بی‌سابقه و تکان‌دهنده درباره تجارت جنسی در ایران!
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه فرهیختگان در گزارشی از یک اتفاق باورنکردنی در کانال‌های تلگرامی خبر داده است.

کودک‌آزاری پدیده‌ای مغفول و زیرپوستی در جامعه است که متاسفانه به دلیل اطلاعات ناکافی کودک و اعتماد خود کودک و خانواده به افراد مختلف صورت می‌گیرد. فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است. ماجرا از توییت یک مادر در توییتر سابق یا همان شبکه اجتماعی ایکس شروع شد. در توییت، اسکرین‌شاتی از گفت‌وگوی یک کانال تلگرامی درباره کودک‌آزاری منتشر شده بود و افراد روش‌های تجاوز و تعرض به کودکان را با همدیگر به اشتراک گذاشته بودند. به دنبال انتشار این توییت در تایم‌لاین فارسی، یکی از کاربران بنا به دغدغه شخصی و مسئولیت اجتماعی، تصمیم گرفت تا هویت کاربران این گروه و گردانندگان آن را پیدا کند.

به دنبال گردانندگان گروه‌های مبتذل فروش فیلم‌های جنسی

گزارش پیش‌رو ماحصل ماه‌ها تحقیق و تفحص چند شهروند و هموطن ایرانی در کانال‌ها و گروه‌های تبادل فیلم‌های مبتذل و پورن، ویدئو‌های کودک‌آزاری و حتی اجاره کودک برای آزار و تعرض است. تعدادی از هموطنان ایرانی با ماه‌ها فعالیت و ورود به این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی توانسته‌اند از کاربران فعال در کانال‌ها و گروه‌های مبتذل و کودک‌آزاری به اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و اطلاعات بانکی برسند. این افراد نتایج به‌دست‌آمده از این کاوش‌ها را در اختیار «فرهیختگان» قرار داده‌اند. «فرهیختگان» پیش از نگارش این گزارش، با راستی‌آزمایی به اطلاعات بیشتری در رابطه با کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی از این دست رسیده است و از نهاد‌های قضایی و امنیتی دعوت می‌کند تا ادعا‌ها و ماجرای مطرح‌شده را با دقت بررسی کنند؛ چراکه کانال‌ها، گروه‌ها و افراد فعال در این زمینه، علاوه‌بر فعالیت خلاف قوانین اسلامی و اشاعه فحشا درحال القای احساس ناامنی و خطر برای گروه‌های سنی هدف و دیگر افراد جامعه هستند. 

آنچه که در این بین قابل توجه و تامل است، نحوه فعالیت افراد در این سیستم است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، صاحبان کانال‌ها و گروه‌های مبتذل اینترنتی، در سیستم بانکی رسمی کشور فعالیت می‌کنند. یعنی به سادگی، شماره کارت بانکی در اختیار خریداران فیلم‌های مبتذل قرار می‌دهند. این امر نشان می‌دهد فعالیت مالی که در این میان صورت می‌گیرد، مخفی و پنهان نیست. یعنی ارز دیجیتال یا دلار برای فروش فیلم‌ها و تصاویر مبتذل نمی‌گیرند. بلکه برای ارسال محتوای هنجارشکن، به‌راحتی شماره کارت بانکی با نام و نام خانوادگی مشخص در اختیار خریداران قرار می‌دهند. اما ادعای صورت‌گرفته از سوی گردانندگان ماجرا و تئوری مطرح‌شده از سوی ما این است که صاحبان کارت‌های بانکی اشخاص دیگری هستند و کارت‌های بانکی اجاره شده‌اند و درآمد حاصل‌شده از این فضا نیز هرروز به تتر و ارز‌های دیجیتال دیگر تبدیل می‌شود. گفتنی است در این بین تنها در عرض دو ماه، یکی از افراد پیگیر ماجرا به ۴۰ شماره کارت بانکی و نام و نام خانوادگی رسیده است. 

این فرد و تعدادی دیگر از شهروندان بنا به مسئولیت اجتماعی‌شان، از چندتن از صاحبان کارت‌های بانکی به اتهام کودک‌آزاری شکایت کرده‌اند، اما تا به امروز شکایت‌شان به هیچ سرانجامی نرسیده است. همچنین یکی دیگر از این افراد نیز پیش از این اطلاعاتی از نحوه فعالیت این کانال‌ها و گروه‌ها را با نهاد‌های امنیتی درمیان گذاشته بود، اما متاسفانه به سرانجام نرسیده است. نکته حائز اهمیت دیگر در این ماجرا، تاثیر فیلترینگ تلگرام در نحوه فعالیت گردانندگان کانال‌‍‌ها و گروه‌های فروش فیلم‌های مبتذل است که در ادامه گزارش به تفصیل توضیح داده خواهد شد. پیش از ارائه نتایج به دست آمده از سوی این افراد، لازم به ذکر است که «فرهیختگان» مجددا از نهاد‌های قضایی و امنیتی دعوت می‌کند تا ادعا‌های مطرح‌شده و اسناد به دست آمده از اشاعه‌کنندگان فحشا را با دقت بررسی کنند.

تبادل تجربه از آزار و تعرض جنسی

نتایج به‌دست‌آمده از ماه‌ها تحقیق در رابطه با صاحبان اکانت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های گرداننده و فروش فیلم‌ها و تصاویر مبتذل به چند دسته و بخش تقسیم می‌شود:

۱. بخشی از این گروه‌ها و کانال‌ها در زمینه فروش فیلم‌های مبتذل با هر رده سنی فعالیت می‌کنند. تعدادی دیگر از این کانال و گروه‌ها نیز به محلی در فضای مجازی برای پدوفیل‌ها و اجاره کودک تبدیل شده‌اند که برخی از آن‌ها کلاهبرداری و برخی دیگر هم واقعی است. همچنین تعدادی دیگر نیز «دارک وب» نامیده می‌شوند و در اینترنت مشغول ارائه خدمات غیرقانونی و پنهانی هستند. تعدادی کانال و گروه نیز اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، تصویر، محل سکونت و حتی شماره تماس از دختران و زنان هموطن‌مان تحت عنوان کارگر جنسی را منتشر می‌کنند. در این بین، در برخی نقل‌های غیرموثق نیز تعدادی دختر نوجوان و جوان به دلیل انتشار اطلاعات شخصی‌شان با عنوان کارگر جنسی، دست به خودکشی زده‌اند. 

۲. در گروه‌های تحت عنوان پدوفیل، افرادی وجود دارند که درخواست فیلم‌های جنسی مبتذل از کودکان می‌کردند. تعدادی دیگر از کاربران نیز تجربه‌هایشان از تعرض و تجاوز به کودکان را به اشتراک می‌گذاشتند و برخی دیگر هم به دنبال دستیابی به دریافت خدمات جنسی از سوی کودکان بودند. نکته قابل تامل در این بین اکانت‌های است که مشاغل مرتبط با کودک و نوجوان دارند. مثلا در میان کاربران، اکانتی وجود داشت که خودش را مشاور کودک و نوجوان معرفی کرده بود. در این گروه‌ها افرادی وجود داشتند که به شکل واضحی بیمار جنسی هستند و به دنبال اقناع امیال جنسی شیطانی‌شان هستند. در این بین خانواده‌های آسیب‌پذیر را پیدا می‌کنند و از آن‌ها درخواست می‌کنند تا از کودکان‌شان فیلم‌ها و تصاویر مختلفی ثبت کنند و به خانواده‌ها می‌گویند که از این طریق پول عایدشان می‌شود. 

۳. بخشی در میان همین گردانندگان کانال‌ها و گروه‌های پدوفیلی هستند که به‌طور برنامه‌ریزی‌شده از علاقه کودکان و نوجوانان به گیم سوءاستفاده می‌کنند. وقتی این کودکان و نوجوانان وی‌پی‌ان رایگان استفاده می‌کنند، به‌طور اجباری در یک‌دسته گروه اضافه می‌شوند. به‌طور رندوم، پیامی تبلیغی تحت عنوان کلش رایگان، جم رایگان و سکه رایگان برای کودکان و نوجوانان ارسال می‌شود. جم، سکه و کلش در اختیار کودک و نوجوان قرار می‌دهند، اما به شرط دریافت تصویر درخواست‌شده از او. پس از اینکه کودک و نوجوان عکس ارسال می‌کند، درخواست می‌کنند تا ویدئو‌های مختلفی از خود پرکند. در این میان هم برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا که از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند، کارت شارژ و بسته اینترنت می‌خرند یا مبالغی واریز می‌کنند تا نوجوان را به خود جذب کنند. همچنین از دیگر اطلاعات به‌دست‌آمده از کانال‌ها و گروه‌های کودک‌آزاری این است که متاسفانه اکثر افراد عضوشده در این فضا، نوجوان بودند و با عضویت و به‌راحتی، با یک هزینه اندک مانند ۸۰ هزار تومان، دو هزار کلیپ کودک‌آزاری را خریداران می‌توانستند خریداری کنند. 

۴. گروه و کانال‌هایی نیز وجود دارند که با وجود ایجاد کمپین در شبکه اجتماعی ایکس، اما همچنان در زمینه انتشار تصویر، اطلاعات شخصی، شماره تماس و محل سکونت دختران و بانوان درحال فعالیتند. در پاراگراف‌های بالای این گزارش اشاره شد که گفته شده دخترانی ۱۳ و ۱۷ ساله به دلیل انتشار اطلاعات شخصی‌شان در این کانال، دست به خودکشی زده‌اند. 

۵. یکی از افراد پیگیر فعالیت این کانال‌ها و گروه‌های هنجارشکن به «فرهیختگان» گفت که در این میان کانالی با ۲۶۷ هزار عضو وجود داشت که فیلم‌های سفارشی به اشتراک می‌گذاشت. نحوه فعالیت این کانال به این شکل بود که در لایو از دختران نوجوان و جوان درخواست می‌کردند تا حضور پیدا کنند و پس از لایو، رفته‌رفته فیلم‌های بیشتری درخواست می‌شد و اخاذی می‌کردند. 

۶. از دیگر نکات قابل توجه این است که برخی اکانت‌ها و گروه‌ها با عنوان ارائه خدمات جنسی کودکان فعالیت می‌کردند. ۹۰ درصد این اکانت‌ها کلاهبرداری است. شگردشان نیز ایجاد اعتیاد در افراد برای همراهی است. یعنی در چند مرتبه از افراد پول دریافت می‌کردند تا درنهایت فرد به خدمات جنسی مورد نظرش برسد. 

آقای دادستان، دست به‌کار شو!

در این میان پس از ورود برخی از افراد و اکانت‌های فعال در شبکه اجتماعی ایکس به ماجرای فعالیت مبتذل کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مذکور، گردانندگان این کانال‌ها در کانال‌هایشان اعلام کردند که هیچ‌کس توانایی بستن کانال‌ها و گروه‌هایشان را ندارد و ایجاد این کمپین، کاری بیهوده است و به فعالیت بیمارگونه خود ادامه خواهند داد! نکته حائز اهمیت در شکل فعالیت این افراد این است که متاسفانه اگر بستر ارائه محتوا یعنی تلگرام فیلتر نبود، ردیابی آی‌پی دستگاه الکترونیکی قابل انجام بود. اما وقتی دستگاه الکترونیکی با وی‌پی‌ان وارد می‌شود، کشور متصل‌شده به آی‌پی تغییر می‌کند و لوکیشن افراد تقریبا غیرقابل شناسایی می‌شود.

مساله مورد توجه دیگر ردپای وی‌پی‌ان‌های رایگان در ماجراست. همچنین نکته قابل توجه این است که گردانندگان این کانال‌ها و گروه‌ها یک فرد نیستند و با توجه به فعالیتی که در این مدت انجام داده‌اند و حتی برخی‌هایشان همچنان درحال فعالیتند، باید دستگاه قضا و نهاد‌های امنیتی وارد ماجرا شوند و به انحلال این کانال‌ها و گروه‌ها اکتفا نکنند؛ چراکه هرچند در بستر فضای مجازی است، اما فروش فیلم‌هایی نظیر کودک‌آزاری، اشاعه فحشا و ترویج بیماری جنسی است. کودک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی از کودکان در هر دین و فرهنگی امری قبیح به شمار می‌آید؛ بنابراین با توجه به اسناد به‌دست‌آمده توسط «فرهیختگان»، منتظر ورود دستگاه‌های ناظر بر مساله هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین