کد خبر: ۹۲۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

رویای دانشگاه پزشکی و کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در پی کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی یک زن از سه نفر از شهروندان، از شگرد این کلاهبردار در ثبت نام دانشجو برای دانشگاه پزشکی پرده برداشت.
رویای دانشگاه پزشکی و کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان زنجان امروز اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک نفر با وعده ثبت‌نام در دانشگاه پزشکی ترکیه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان زنجان تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شده متهم یک زن بوده و با رفتار‌های متقلبانه؛ خود را رابط دانشگاه علوم پزشکی ترکیه در ایران معرفی کرده و با این شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از سه نفر کرده است.

وی افزود: این سه نفر بعد از پرداخت مجموعا ۳۰ میلیارد ریال به این کلاهبردار و پس از اعزام به کشور ترکیه، بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که متهمه با استفاده از عوامل خود در ترکیه این افراد را به اسم دانشگاه علوم پزشکی در کلاس‌های آموزش زبان ثبت نام کرده و نهایتا از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

آدینه‌لو عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این کلاهبردار در بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط پلیس ترکیه به جرم پولشویی و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی دستگیر و سپس از آن کشور دیپورت و به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و به صورت مخفیانه و با نام مستعار زهرا در شهر تبریز سکونت دارد که موضوع دستگیری وی به جد در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: با اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای این کلاهبردار حرفه‌ای در یکی از شهر‌های همجوار شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد که در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اقرار کرد.

وی گفت: اعتماد نابه‌جای شهروندان به این دست افراد آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیر اصولی سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین