کد خبر: ۹۲۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

چهار حمله تروریستی پیش از بازی‌های المپیک پاریس خنثی شد

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور چهار حمله تروریستی که هدف آنها بازی‌های المپیک و شرکت‌کنندگان بود را خنثی کرده‌اند.
چهار حمله تروریستی پیش از بازی‌های المپیک پاریس خنثی شد
آفتاب‌‌نیوز :

ژرالد دارمانین در شبکه خبری «بی‌اف‌ام» در مورد بازداشت یک جوان ۱۸ ساله در منطقه «ژیروند» فرانسه گفت: همچنان روی آن کار می‌کنیم، تاکنون [تحقیقات]فاقد جزئیات بوده است، اما در واقع فکر می‌کنیم که مربوط به توطئه اقدامات خشونت آمیز علیه بازی‌های المپیک است. این مورد چهارم از چنین طرح ریزی‌هایی است.

به گفته وی، وزارت کشور فرانسه تایید کرده است که ۲ حمله تروریستی که پیشتر خنثی شده بود، به طور قطعی علیه بازی‌های المپیک در پاریس بوده است.

طبق این گزارش، ۲ حمله برنامه‌ریزی شده دیگر، هنوز در حال بررسی هستند، به ویژه در مورد مظنون اهل ژیروند که بر اساس اطلاعات «دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم» (PNAT)، ممکن است این فرد عضو یک گروه تروریستی باشد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در فرانسه برگزار می‌شود. در آستانه شروع رقابت‌های المپیک پاریس، تامین امنیت مراسم افتتاحیه به چالش مقامات فرانسوی بدل شده است. بازی‌های المپیک همواره هدف حملات تروریستی بوده است که از جمله آن می‌توان به بمب‌گذاری منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن بیش از یک‌صد نفر در آتلانتا اشاره کرد.

تشدید تحرکات گروه‌های تروریستی و افراطی در اقصی‌نقاط جهان در سال‌های اخیر، نگرانی مقامات فرانسه را افزایش داده است. میلیون‌ها گردشگر و هزاران ورزشکار امسال در پاریس المپیک تابستانی را در کنار هم برگزار خواهند کرد. انتظار می‌رود حدود ۱۵ میلیون گردشگر در المپیک، به فرانسه سرازیر شوند.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور فرانسه اخیرا اعلام کرده بود که سرویس‌های امنیتی این کشور در تلاش برای محافظت از المپیک برابر تهدید شاخه خوراسان گروه داعش (ISIS-K)، جوامع مهاجر از آسیای مرکزی را مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفت که ماموران امنیتی ۴۳ کشور جهان، به پاریس در تامین امنیت المپیک ۲۰۲۴ کمک خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین