کد خبر: ۹۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

خاطره جنجالی سردار شریف از تماس ظریف در جریان مذاکرات هسته ای

سخنگوی سابق سپاه گفت: یک سال در مسیر زنجان برای سخنرانی روز قدس بودم که فردی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماس گرفت که آقای شریف چه کار کردید! گفتم چطور؟ گفت آقای ظریف از هتل کوبورگ تماس گرفتند و گفتند اظهارات ایشان تمام بساط ما را به هم ریخت!
خاطره جنجالی سردار شریف از تماس ظریف در جریان مذاکرات هسته ای
آفتاب‌‌نیوز :

سردار رمضان شریف در مراسم تقدیر از وی بابت ۱۸ سال مدیریت روابط عمومی سپاه و معارفه بعنوان رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه طی سخنانی گفت: خدا را شاکرم که عمر من را در مسیر پاسداری قرار داد. چهره زیبای حاج قاسم همیشه جلوی چشم من است و من هیچ روزی نیست که روزم را با فاتحه خوانی برای ایشان آغاز نکنم.

وی افزود: زمانکیه وارد سپاه شدم از خداوند خواستم در حوزه فرهنگی و تبلیغات فعالیت کنم و خداوند به زیبایی این خواسته من را اجابت کرد و من همه خدمتم را در حوزه فرهنگی و به ویژه روابط عمومی گذراندم و هر زمان مسئولیتی به من پیشنهاد شده است با همین استدلال قبول نکرده‌ام.

رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه گفت: زمانیکه در قرارگاه نوح بودم سردار اعلایی به من پیشنهاد مهندسی این قرارگاه را دادند، اما من قبول نکردم. در زمان دیگری سردار شهید حجازی و سردار ذوالقدر به من پیشنهاد فرماندهی سپاه کرمان را دادند، اما باز هم قبول نکردم، چون احساس می‌کردم در این حوزه موثرتر خواهم بود. این روند ادامه داشت تا اینکه سردار سلامی دو هفته قبل به من گفتند چنین پیشنهادی شده است و من باید به مرکز اسناد برم و این کار را هم مکمل فعالیت‌های فرهنگی می‌دانم.

سردار شریف ادامه داد: در طول این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیادی وجود دارد. روزی که می‌خواستیم تشییع پیکر شهید کاظمی را برگزار کنیم روز عید قربان بود در جلسه‌ای در صداوسیما به من اعتراض کردند، اما گفتم این‌ها شهدای راه ائمه بودند و مراسم را برگزار کردیم. روزی که شهید طهرانی مقدم شهید شد اعلام آن برای ما بسیار سخت بود. خداوند همکاران عزیزی در کنار من قرار داد که یکی از آن‌ها آقای ربیعی بود و هرچه از ایشان بگویم کم گفته‌ام.

وی با بیان اینکه هرجایی که احساس کردم باید برای دفاع از سپاه به میدان آمد بدون کمترین تعللی به میدان آمدم، به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: شب قبل از روز قدس چند سال پیش در نشست خبری ستاد انتفاضه برنامه‌ها را اعلام کرده بودیم و خبرنگاری از من راجع‌به جریان موشکی سپاه پرسید و نمی‌توانستم چیزی نگویم و محکم گفتم کاری که فرماندهان هم اعلام کردند را با قدرت و دقت و حجم تخریب بالا ادامه می‌دهیم.

سردار شریف ادامه داد: فردای آن روز در حال رفتن به زنجان برای سخنرانی روز قدس بودم که فردی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماس گرفت که آقای شریف چه کار کردید! گفتم چطور؟ گفت آقای ظریف از هتل کوبورگ تماس گرفتند و گفتند اظهارات ایشان تمام بساط ما را به هم ریخت و من خیلی ناراحت شدم، چون بالاخره آن هتل کوبورگ را سال‌ها می‌دیدم و فکر می‌کردیم دود سفیدی هم از آن می‌آید و نیامد، خیلی ناراحت شدم، چون همانطور که سردار سلامی فرمودند به موقع حرف زدن ما خیلی مهم بود.

وی تصریح کرد: ما در ۱۵ کیلومتری زنجان بودیم که این تماس را برادری با ما گرفت و گفت که آقای شمخانی خیلی ناراحت شده، ۵ دقیقه بعدش سردار جعفری فرمانده وقت سپاه زنگ زد و من حس کردم الان سردار جعفری می‌گوید که این چه حرف‌هایی بود زدی، اما آقای جعفری گفت آقای شریف چه گفتی؟ گفتم که قدرت موشکی را با تمام توانمان ادامه می‌دهیم و لحظه‌ای هم متوقف نمی‌شویم، گفت خیلی حرف خوبی زدی! الان کجایی؟ گفتم دارم برای سخنرانی روز قدس به زنجان می‌روم. گفت یک بار دیگر این حرفت را آنجا هم تکرار کن.

رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه ادامه داد: تعجب کردم، به آقای جعفری گفتم چند دقیقه پیش از شورای عالی امنیت تماس گرفتند و اعتراض داشتند، سردار جعفری گفت اتفاقا چند دقیقه پیش آقای شمخانی با من تماس گرفت و گفت بگویید فلانی این حرف را دوباره تکرار کند.

وی عنوان کرد: طی این سال‌ها سردار سلامی پشتوانه قدرتمند روابط عمومی سپاه بودند و ما هرگاه حتی نیمه شب با ایشان تماس گرفتیم با آرامش به ما کمک کردند.

سردار شریف گفت: مردم با هر عقیده و مذهبی سپاه را دوست دارند و به سپاه عشق می‌ورزند و دلیل آن خادمی نیرو‌های سپاه در تمام عرصه‌ها است. حمایت بی سابقه از سوی مردم در عملیلات وعده صادق صورت گرفت و مردم سپاه را دارای یک قوه عاقله که امنیت ملی را خوب می‌فهمد تشخیص داده‌اند. امروز سپاه در سیستان و بلوچستان محبوب‌ترین سازمان نزد مردم است و این نمونه‌ای از عملکرد سپاه است.

وی تصریح کرد: همه رزمایش‌های سپاه را با پیوست رسانه‌ای انجام داده‌ایم و بیانیه‌های سپاه هوشمندانه‌ترین پیام را به دشمن منتقل کرده‌اند. ما از هیچ تلاش فروگذار نکردیم و از همه فرماندهان و مدیران سپاه تشکر می‌کنم. هرگز در اجرای چیزی که به نفع سپاه بود تردید نکردیم و از اخم هیچکس هم نترسیدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین