کد خبر: ۹۲۳۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰

هوای تهران آلوده شد

میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲گانه تهران با شاخص ۱۰۴ در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
هوای تهران آلوده شد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت با شاخص ۱۰۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در این شرایط ایستگاه پایش کیفی هوای منطقه ۱۸ تهران در وضعیت قرمز و آلوده، ۱۱ نقطه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند. 

* وضعیت کیفیت هوای مناطق تهران را در تصویر زیر مشاهده کنید.

هوای لواسان بسیار ناسالم شد

همچنین کیفیت هوای لواسان در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم، رباط‌کریم در وضعیت قرمز و شهریار، بهارستان، قرچک، پاکدشت، و باقرشهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

* وضعیت کیفیت هوای سایر مناطق استان تهران را در تصویر زیر مشاهده کنید.

در وضعیت ناسالم، هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی را تجربه کند. اعضای گروه‌های حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می‌کنند.

تهران از ابتدای امسال ۵ روز هوای پاک، ۹۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۶ روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرده است.

شاخص کیفیت هوا یا شاخص آلودگی هوا یا نمایۀ آلودگی هوا با نام اختصاری AQI، عددی است که توسط سازمان‌های دولتی برای سنجش آلودگی هوای یک منطقه و پیش‌بینی آینده آن به کار می‌رود. با افزایش عدد این شاخص، احتمال در خطر قرارگرفتن سلامت عمومی بالاتر می‌رود.

در بسیاری از کشورها، برای تعیین شاخص آلودگی، میزان ازون تروپوسفری، ذرات معلق، گوگرد دی‌اکسید، کربن منوکسید و نیتروژن دی‌اکسید را می‌سنجند و شاخص کیفیت هوا را بر اساس آن محاسبه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین