کد خبر: ۹۲۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

گرما و آلودگی هوا در اصفهان/ مدیریت بحران به حالت آماده‌باش کامل درآمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش این ستاد و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات فوریتی و کنترل حوادث ناشی از ماندگاری توده هوای گرم خبرداد.
گرما و آلودگی هوا در اصفهان/ مدیریت بحران به حالت آماده‌باش کامل درآمد
آفتاب‌‌نیوز :

منصور شیشه فروش اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق و آب و فاضلاب و گاز، فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی و هماهنگی و اعمال نظارت فرمانداری‌ها برای ارائه به موقع خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث ناشی از تداوم و ماندگاری توده هوای گرم تابستانه، آماده باش اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تا هشتم مرداد میانگین دمای هوا در سطح استان بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به تأثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلو‌ها و پست‌های برق و ترانسفورماتور‌ها به علت داغ شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق تیم‌های امدادی شرکت‌های برق، آتش نشانی و شهرداری‌ها موظف شدند برای کنترل سریع حوادث و بازسازی و اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تلفن اضطراری ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۲۱ شرکت برق پاسخگوی هموطنان است، خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت‌های برق و ۷۲ تیم عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب برای تأمین برق و آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی در شبکه‌های توزیع آماده‌باش هستند.

شیشه فروش با بیان اینکه زمینه آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستای استان فراهم و تجهیز شده است، گفت: تانکر‌های سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطق تحت تأثیر کم آبی و مناطق عشایری در اختیار قرار گرفتند و آبرسانی برای مناطق عشایرنشین با همکاری ادارات آب و فاضلاب و امور عشایر صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم همکاری مردم با مروجین صرفه جویی در مصارف آب و برق تاکید و خاطرنشان کرد: با موارد تخلف مصارف از جمله مصارف غیر متعارف آب و برق برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین با موارد تخلف از جمله انشعابات غیر مجاز آب، اتصال پمپ مستقیم به شبکه‌های آب و مراکز استخراج رمز ارز و … برخورد قانونی و انشعاب اخذ می‌شود.

شیشه فروش بر لزوم همکاری مراکز تجاری، پاساژ‌ها صنوف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت الگوه‌های مصرف بهینه برق تاکید کرد و افزود: خاموش کردن سیستم‌های روشنایی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای کولر‌ها در ۲۴ درجه و نصب سایه بان روی کولر‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت الزامات صرفه جویی در برق و آب و کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از دیزل ژنراتور‌های برق در ساعات پیک مصرف، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری و روز‌های تعطیل، ابراز داشت: از بخش مصرف خانگی و شهروندان نیز انتظار می‌رود در مصرف بهینه آب و برق در این روز‌ها همکاری کنند و در پویش‌های مصرف بهینه برق و آب و جلوگیری از مصارف غیر متعارف آب مانند شستشوی خودروها، آب‌ریزی در معابر و شستشوی حیاط منازل و کوچه‌ها با آب شرب، مشارکت داشته باشند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی به افراد آسیب پذیر در برابر گرمازدگی با آماده باش تلفن‌های امدادی ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی و ۱۱۲ هلال احمر به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شماره‌های فوریتی ۱۲۱ حوادث برق، ۱۲۲ حوادث آب به صورت ۲۴ ساعته در جهت امداد رسانی در حوادث برق و آب فعال و پاسخگو خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی توسط عموم افراد جامعه در برابر افزایش دما تاکید و توصیه کرد: هموطنان در این روز‌های گرم و آلوده از قرار گیری در برابر تابش مستقیم خورشید خودداری کنند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: حفاظت در برابر اشعه فرا بنفش بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر و استفاده از لوازم حفاظت فردی مطابق با تو صیه‌های مراکز بهداشتی ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین