کد خبر: ۹۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

ردگیری پشه آئدس در کانون‌های جدید مازندران

پس از گذشت ۲ هفته از رویت و شناسایی آئدس پشه ناقل بیماری تب دنگی در شهرستان رامسر اخیرا مسوولان بهداشت مازندران از شناسایی کانون‌های جدید زیست این پشه در استان خبر دادند و البته در این میان به انجام اقدامات لازم برای مهار پشه‌ها نیز اشاره کردند.
ردگیری پشه آئدس در کانون‌های جدید مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

 ۲۱ تیر ماه خبر مشاهد پشه آئدس در مازندران مخابره شد که در آن روز رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که، پشه آئدس در یکی از شهر‌های غربی مازندران مشاهده شده است، گفت: در زمان حاضر ابتلا افراد به بیماری تب دنگی گزارش نشد.

فرهاد غلامی رامسر را کانون مشاهده پشه عامل تب دنگی اعلام کرد و از سویی در خصوص پاک بودن منطقه از ابتلا افراد به این بیماری نیز اعلان نظر کرد.

پس از آن مسوولان امر برای پاک نگه داشتن محیط از این پشه و ابتلا افراد به تب دنگی اقدامات لازم را انجام دادند به طوریکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اعلام کرد که پس از شناسایی و مشاهده این پشه‌ها اقدامات لازم برای ردگیری و تله گذاری گرفتن پشه در منطقه انجام شده و با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها سم پاشی محیط به صورت مرتب در حال انجام است.

رضا صفری عربی همچنین ادامه داد: تعدادی از این پشه‌ها برای تشخیص ناقل بیماری بودن به آزمایشگاه‌ها ارسال شد که خوشبختانه هیچیک از این پشه‌ها ناقل ویروس بیماری تب دنگی نبودند.

اکنون و بعد از گذشت ۲ هفته از مشاهده نخستین کانون زیست پشه آئدس در مازندران، شناسایی کانون‌های جدید زیست این نوع پشه در استان مخابره شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران دراین خصوص از شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس به عنوان عامل انتقال بیماری تب دنگی در چند نقطه این استان خبرداد.

فرهاد غلامی روز پنجشنبه گفت: پیش از این و ۲ هفته قبل کانون این پشه در شهرستان رامسر شناسایی شد و اقدامات لازم برای مهار و ریشه کنی این پشه در شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون محل زیست پشه آئدس ناقل در شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد شناسایی و با اقدامات مراقبتی مهار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با پشه توسط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها بر همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و ادارات تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب دنگی در استان شناسایی نشده است.

غلامی از شهروندان خواست؛ ضمن حفظ آرامش و دوری از نگرانی نسبت به پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی کوشا بوده و با نامساعد کردن محیط تکثیر پشه از سرعت پیشرفت پشه در استان بکاهند و در همین راستا باید مکان‌های انباشت زباله، دپو لاستیک و آب‌های سطحی کانال و برکه مورد توجه قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین