کد خبر: ۹۲۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
رئیس کمیته سیاسى جبهه اصلاحات ایران

مى‌گویند پزشکیان اسب زین کرده تحویل گرفته، در حالى که میراث دولت قبل خر لنگ است

رئیس کمیته سیاسى جبهه اصلاحات ایران گفت: مى‌گویند آقای پزشکیان یک اسب زین کرده تحویل گرفته، در حالى که میراث دولت قبل فقط خر لنگ است؛ آن‌هم همراه با تعهد هزار و پانصد هزار میلیارد تومان اوراق قرضه و ششصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ناترازی‌های بزرگ در تولید برق و گاز و کمبود سوخت روزانه بنزین.
مى‌گویند پزشکیان اسب زین کرده تحویل گرفته، در حالى که میراث دولت قبل خر لنگ است
آفتاب‌‌نیوز :

متن کامل سخنان ابراهیم اصغرزاده، رئیس کمیته سیاسى جبهه اصلاحات ایران در دیدار اعضاى مجمع عمومى این جبهه با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به شرح زیر است:

مى‌گویند آقای پزشکیان یک اسب زین کرده تحویل گرفته، در حالى که میراث دولت قبل فقط خر لنگ است؛ آن‌هم همراه با تعهد هزار و پانصد هزار میلیارد تومان اوراق قرضه و ششصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ناترازی‌های بزرگ در تولید برق و گاز و کمبود سوخت روزانه بنزین.

بزرگ‌ترین دروغی که می‌گویند این است که دیدید به رغم تحریم‌ها، شاخص‌های کلان اقتصادی رشد کرده است و در حالى که تحریم‌ها نه تنها برای مردم نعمت نبوده، بلکه تداوم آن، منزلت جهانی ایران را به رغم قدرت نظامی و قدرت منطقه‌ای‌اش، در معرض آسیب جدی قرار داده است. 

جایگاه قدرت اقتصادی ایران در جهان به شکل خطرناکی در حال کاهش و تضعیف است و در این وضعیت بحرانی، ضرورت اقدام سریع و تصمیم شجاعانه اجتناب‌ناپذیر است. پروژه امنیتی سازی ایران با ادعای به خطر افتادن امنیت و صلح جهانی توسط سیاست‌های نظامی ایران در منطقه مجددا کلید خورده است. 

آقای پزشکیان! 

مهم‌ترین مشکل توسعه اقتصادی ایران، سیاست خارجی کشور است. باید برای خروج از تله تحریم‌های آمریکا، تدابیر فوری با رعایت شئونات و مصالح ملی و تعامل از موضع برابر اتخاذ کنید. 

در این مقطع زمانی کشور به یک سیاست خارجی خلاق و توسعه‌گرا نیاز دارد تا در‌های اقتصاد جهانی را به روی اقتصاد ایران بگشاید و کشور را از دام تحریم و انزوا و انسداد‌های فرصت سوز خارج کند. باید با دور شدن از ذهنیت جنگ سرد و کوتاه کردن دست نهاد‌های غیرمسئول از دخالت و دست اندازی در سیاست خارجی به یک دیپلماسی قدرتمند بر پایه آرمانگرایی واقع بینانه بازگشت و باید به صورت عاجل و فوری به بازار جهانی بازگشت و برای به دست آوردن جایگاه و پرستیژ شایسته کشور در میان رقبای منطقه‌ای و جهانی افق گشایی کرد. 

باید تصویر ایران نزد مخاطبان جهانی را با به رسمیت شناختن منافع مشروع و مشترک با دیگران بهبود بخشید توجه کنید که ایران برای بهره بردن از مزیت نسبی خود در روابط اقتصادی با کشور‌های موفق شرقی مثل چین، هند و یا روسیه، نیازمند خروج از تله تحریم آمریکا و تنش‌زدایی با غرب است.

با اتخاذ سیاست خارجی مبتکرانه مانع از امنیتی سازی مجدد ایران شوید و با سیاست همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر صلح و تعامل و عادی‌سازی روابط با همه از امنیت ملی و گزینه تعامل در مقابل سیاستِ فشارِ حداکثری اقتصاد ایران را نجات دهید. 

آقاى پزشکیان! 

اگر اقدام فوری نکنید چند ماه دیگر که با اعتراضات خیابانی مواجه شویم اگر حتی شما هم نخواهید، ولی دیگران به روی مردم اسلحه بگیرند، با اولین شلیک، ما و شما هم نابود خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین