کد خبر: ۹۲۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸

راه‌های انتقال بیماری تب دنگی کدامند؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم آگاهی خود را در خصوص تب دنگی بالا ببرند و به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه داشته و آمار سازمان‌های رسمی را دنبال کنند.
راه‌های انتقال بیماری تب دنگی کدامند؟
آفتاب‌‌نیوز :

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پیشرفت ابتلا به تب دنگی در ایران گفت: آخرین آمار ما در ارتباط با افراد بیمار شناسایی شده و مبتلا به تب دنگی صد و پنجاه و یک مورد بوده که دوازده مورد در داخل کشور مبتلا شده اند.

وی افزود: در مورد این دوازده نفر ما انتقال محلی را داشتیم. انتقال محلی بیماری یازده مورد در بندر لنگه و یک مورد در شهرستان چابهار بوده است. پشه‌های آلوده در این دو شهرستان وجود دارند.

 عرشی با اشاره به اینکه در بقیه استان‌ها پشه‌ها شناسایی و صید شده اند، اما الزاما شناسایی و صید پشه به معنای بیمار بودن آن نیست تصریح کرد: یک مورد گزارش مرگ بیمار در اردیبهشت ماه را شاهد بودیم که خانم با سن بالای هشتاد سال در امارات مبتلا به بیماری شده بودند و غیر از این مورد هیچ فردی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست نداده است.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: افرادی که در داخل کشور ما و بر اثر انتقال محلی آلوده و مبتلا به این بیماری شده اند در صحت و سلامت هستند.

عرشی با بیان اینکه در حال حاضر در قسمت‌هایی از استان سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان، بوشهر و استان گیلان مواردی از ابتلا را شاهد بوده ایم مطرح کرد: در قسمت‌هایی از استان مازندران و قسمت‌های شمالی اردبیل و استان قزوین صید این پشه را شاهد بوده ایم. ما انتظار داریم در قسمت‌های دیگر از کشور و مناطق نزدیک به نقاط آلوده پشه مستقر شود.

وی گفت: این پشه‌ها در کوچکترین آب راکد مانند آب زیر گلدانی‌ها مستقر شده و تکثیر می‌شوند. بهسازی و رعایت بهداشت محیط منازل و بیرون از منزل می‌تواند در جلوگیری از تکثیر پشه آئدس موثر باشد.

 عرشی در آخر با تاکید بر اینکه بیماری تب دنگی با کرونا متفاوت است گفت: این بیماری فقط بر اثر نیش پشه آئدس منتقل شده و از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. مردم آگاهی خود را در خصوص این بیماری بالا ببرند و به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه داشته و آمار سازمان‌های رسمی را دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین