کد خبر: ۹۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک؛

شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد

شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطار‌های پرسرعت این کشور، باعث تاخیر و لغو این قطار‌ها شده است.
شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته شرکت حمل و نقل فرانسه، خرابکاری‌های گسترده‌ای از جمله ایجاد آتش سوزی «عمدی» و «هماهنگ» در زیرساخت این شبکه ریلی، باعث شد تعداد قابل توجهی از این قطار‌ها صبح روز جمعه تغییر مسیر داده یا لغو شوند.

آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند: «از همه مسافرانی می‌خواهیم در صورت امکان سفر خود را به تعویق بیندازند و به ایستگاه نروند.»

انتظار می‌رود این خرابکاری گسترده، سیستم حمل و نقل را در روز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس مختل کند.

مدیر شرکت حمل و نقل فرانسه، اعلام کرد، این خرابکاری گسترده باعث ایجاد تاخیر در سفر ۸۰۰ هزار مسافر شده است. 

گفته می‌شود این خرابکاری، تمام خطوط ریلی این کشور، به‌ویژه خطوطی که شهر‌های دیگر را به پاریس متصل می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده است. حرکت قطار‌ها بین پاریس و لیل در شمال فرانسه و همچنین از تور و لومان به جنوب غربی پایتخت مختل شده است.

به گفته شرکت حمل و نقل فرانسه، مسیر‌ها در جنوب شرقی این کشور عمدتا باز هستند و خرابکار‌ی‌ها در این منطقه، پیشتر «خنثی» شده است.

وزرای دولت فرانسه به سرعت اقدامات مشکوک خرابکاری را محکوم کردند.

پاتریس ورگریته، وزیر حمل و نقل فرانسه، در شبکه ایکس نوشت اختلال در چندین قطار سریع السیر طی روز‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

او گفت: «من شدیداً این اقدامات جنایتکارانه که خروج بسیاری از فرانسوی‌ها را در تعطیلات به خطر می‌اندازد، محکوم می‌کنم.» ورگریته، افزود: «از تیم شرکت حمل و نقل فرانسه که سخت تلاش می‌کنند مسیر‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بازگردانند، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، در مصاحبه با رسانه‌ها، آنچه امروز صبح اتفاق افتاده را به «قاطعانه‌ترین شکل» محکوم کرد.

او با وحشتناک خواند این اتفاق، تاکید کرد: «اقدام علیه بازی‌های المپیک، اقدامی علیه فرانسه است.» 

این حملات باعث نارضایتی بسیاری از مسافران شده است و جمعیت زیادی در ایستگاه‌های قطار در سراسر فرانسه سرگردان مانده‌اند.

خطوط ریلی بین‌المللی هم دچار اختلال شد

سفر‌های بین‌المللی بین فرانسه و بریتانیا و بلژیک همسایه نیز به دلیل مجموعه‌ای از خرابکاری‌های هماهنگ مختل شد.

در ایستگاه سنت پانکراس در لندن به مسافران اعلم شده است که احتمالا سفرشان حدود یک ساعت تاخیر خواهد داشت. دلیل این تاخیر اختلال در منبع برق عنوان شده است.

احتمالا اختلال در خطوط ریلی فرانسه حداقل تا آخر هفته ادامه داشته باشد. تیم‌های فنی برای رفع این مشکلات در محل حضور دارند، اما به گفته کارشناسان «این وضعیت احتمالا تا آخر هفته ادامه دارد.»

ستاد پلیس پاریس نیز اعلام کرد «ماموران خود را در ایستگاه‌های پاریس مستقر می‌کند.» به گفته منابع امنیتی فرانسه «سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی به محل بسیج شده‌اند»، اما «هنوز زود است که با قطعیت مشخص شود چه کسی پشت این اقدامات بوده است.»

دفتر دادستانی پاریس دستور باز شدن پرونده تحقیقاتی درباره خرابکاری‌های گسترده در خطوط ریلی فرانسه را صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین