کد خبر: ۹۲۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

امام جمعه کرج: پلیس آلمان به مرکز اسلامی حمله کرده؛ نباید بدون پاسخ بماند، اسلام دنیای آن‌ها را نابود می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز رژیم خبیث صهیونیستی دچار شکست شده است و هر چه به او کمک می‌کنند بی اثر است، گفت: دیوان بین المللی دادگستری اقدامات رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خوانده است و درخواست غرامت برای فلسطینی‌ها کرده است، اما کشور‌های غربی بدون توجه به افکار عمومی جهان از جنایتکار وحشی حمایت می‌کنند.
امام جمعه کرج: پلیس آلمان به مرکز اسلامی حمله کرده؛ نباید بدون پاسخ بماند، اسلام دنیای آن‌ها را نابود می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، با بیان اینکه امروز رژیم خبیث صهیونیستی دچار شکست شده است و هر چه به او کمک می‌کنند بی اثر است، گفت: دیوان بین المللی دادگستری اقدامات رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خوانده است و درخواست غرامت برای فلسطینی‌ها کرده است، اما کشور‌های غربی بدون توجه به افکار عمومی جهان از جنایتکار وحشی حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز اسلامی در آلمان تعطیل شده است، افزود: امروز دشمنی‌ها با ترفند‌های خاص در جهان غرب علیه اسلام دنبال می‌شود؛ گاهی آشکار مانند اسلام هراسی و قرآن سوزی و گاهی هم مراکز اسلامی را تعطیل می‌کنند.

حسینی همدانی با بیان اینکه ریشه این دشمنی‌ها معلوم است و می‌گویند امنیت اسرائیل جوهره سیاسی خارجی ما است، بیان کرد: در مقابل چنین تفکری دستگاه دیپلماسی کشور ما باید فعالانه‌تر عمل کند؛ اسلام جهان وطنی است و هر جا مسلمانی است آنجا وطن ما است و دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: پلیس آلمان به مرکز اسلامی حمله کرده است و نباید بدون پاسخ بماند؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند اسلام بهترین الگو برای جامعه انسانی است و دنیای آن‌ها را نابود می‌کند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور توسط مرحوم آیت الله طالقانی، تصریح کرد: نماز جمعه تحقق سال‌ها تلاش برای برقراری نظام اسلامی و منادی فرهنگ دینی درجامعه اسلامی است و ایمان را قوام می‌بخشد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه وحدت بخش، دشمن شکن و مطالبه کننده از کارگزاران نظام است و باید مسائل دین و دنیای جامعه اسلامی توسط ائمه جمعه بیان شود، ادامه داد: نماز جمعه ما را با مسائل جهان آشنا کرده و روحیه استکبار ستیزی را تقویت می‌کند.

حسینی همدانی تصریح کرد: نماز جمعه در همه زمینه‌ها هدایتگر است که رهبرانقلاب فرمودند: هدایتگری سیاسی برای ما لازم است، اما هدایتگری فرهنگی و اخلاق مردم مهمتر است؛ در نماز جمعه نمی‌گذاریم اهداف امام مسلمین تعضیف شود و نسبت به نفوذ فرهنگ غرب هشدار می‌دهیم و سرمایه ایمانی مردم را تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه می‌تواند مواسات همه جانبه مادی و معنوی به وجود بیاورد، گفت: باید آحاد مسلمان و نسل جوان در نماز جمعه حاضر شوند؛ اگر نهاد‌های فرهنگی کمک نکنند و رسانه‌ها پوشش لازم را ندهند این همایش قدرت از رونق می‌افتد و دشمنان به اهداف خود می‌رسند.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه نماز جمعه یک جریان پویا و جوان محور با نقش آفرینی افراد موثر جامعه است، افزود: باید با دقت مطالعه شود و پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و شکست منافقان کوردل در مرز‌های غربی کشور است، تصریح کرد: گروهک منافقین با تحلیل غلط از اوضاع آن زمان جبهه‌های جنگ ایران و عراق با کمک دیکتاتور بغداد به کشورمان حمله کرد که جنایاتی در اسلام آباد غرب علیه مردم مرتکب شد.

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: آن‌ها با قصد فتح ۳۳ ساعته تهران یک عملیات کوردلانه علیه کشورمان طراحی و به اجرا در آوردند که تنگه مرصاد استان کرمانشاه به گورستان و جنهم منافقان تبدیل شد.

وی از رشادت‌های عقابان تیزپرواز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد و ادامه داد: این عزیزان با فرماندهی سپهد شهید صیاد شیرازی و با همراهی نیرو‌های ارتش و سپاه، گروهک منافقین را تار و مار کردند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اتحاد بی بدیل ارتش و سپاه موجب خلق حماسه فراموش نشدنی در تنگه مرصاد شد، گفت: منافقان کوردل که دستنانشان به خون فرزندان ملت ایران آلوده بود، برای همیشه شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه امروز برای تنگه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی به اتحاد و انسجام همه مردم انقلابی ایران نیاز است، بیان کرد: مرصاد تنگه نظامی بود، اما امروز تنگه‌های فرهنگی مهم‌تر است؛ امروز دشمنان اسلام در شبکه‌های خانگی فیلم‌هایی توزیع می‌کنند که ارزش‌های دینی، انقلابی، فرهنگ و اخلاق را زیر سوال می‌برند که باید هوشیار باشیم.

حسینی همدانی با بیان اینکه اگر سران کفر پیمان شکنی و اهانت کردند دولت اسلامی می‌تواند مقابله به مثل کند، گفت: از نگاه اسلام و قرآن کسانی که به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند باید آماده مجازات باشند.

وی با اشاره به اینکه علت این است که ارزش‌های جامعه که اصول بنیادی هستند اگر از بین بروند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، تصریح کرد: جامعه اسلامی از هم می‌پاشد و هویت خود را از دست می‌دهد؛ نباید در حوزه ارزش‌های دینی و اسلامی تسامح کرد؛ تشدید مجازات نسبت به هتاکان برای حفظ و ثبات جامعه مقرر شده است واگر کسی به اسلام و مقدسات دینی بی احترامی کند خدای تعالی او را خوار می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشور‌ها به بهانه آزادی بیان به مقدسات خود و اسلام توهین می‌کنندو کاریکاتور کشیدند، افزود: اگر کسی اعتراض کند می‌گویند آزادی بیان را محدود نکنید این حرف بنا به گفته خودشان هم باطل است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه آزادی بیان تا جایی ممکن است که به آزادی دیگران لطمه وارد نکند، گفت: در اسلام اهانت به هیچ یک از انبیا الهی جایز نیست و هیچ مسلمانی حق ندارد به هیچ پیغمبری اهانت کند و اگر کسی مرتکب شد موجب کفر او است. در جامعه اسلامی ایام ولادت حضرت موسی (ع) و حضرت مسیح (ع) تکریم می‌شود که این امر منشا دینی و الهی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین