کد خبر: ۹۲۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

افزایش مبتلایان به کرونا در ژاپن

رسانه های محلی ژاپن روز گذشته (جمعه) گزارش دادند موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور در حال افزایش است و کارشناسان بهداشتی خواستار اقدامات پیشگیرانه در طول فصل تعطیلات تابستانی هستند.
افزایش مبتلایان به کرونا در ژاپن
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌های اخیر ژاپن بیش از ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در هفته گزارش کرده است.

برای هفته منتهی به ۱۴ ژوئیه (۱۳ روز قبل)، میانگین تعداد موارد تایید شده در مراکز درمانی منتخب ۱۱.۱۸ مورد بود که نسبت به هفته قبل و دهمین هفته متوالی افزایش ۱.۳۹ برابری نشان می‌دهد.

بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند علائمی مشابه علائم سرماخوردگی مانند تب و گلودرد را تجربه می کنند.

در همین حال، «آندو ساکورو»، رئیس یک کلینیک در توکیو اظهار داشت که از پایان ماه ژوئن هر روز آزمایش حدود ۱۰ نفر مثبت بوده است.

ساکورو گفت: تعطیلات تابستانی فرصت هایی را برای مردم برای تعامل با یکدیگر فراهم می کند. توصیه می کنم اقدامات اولیه کنترل عفونت مانند شستن دست ها، تهویه هوا و استفاده از ماسک در صورت سرفه را انجام دهید.

متخصصان افزایش اخیر عفونت ها را تا حدی به نوع KP.۳، نوعی سویه امیکرون نسبت داده اند.

به گزارش آناتولی، KP.۳ نه تنها در ژاپن بلکه در نیمکره شمالی از جمله اروپا و ایالات متحده نیز به یک سویه غالب تبدیل شده است. همچنین گزارش هایی وجود دارد که نسبت به انواع دیگر مسری تر است.

در همین حال، ژورنال پزشکی انگلیس می‌گوید: در انگلیس در ماه مه و ژوئن شاهد افزایش تعداد کسانی بوده‌ایم که جواب آزمایش کووید آنها مثبت بوده است. موارد کووید در مناطق دیگر اروپا هم افزایش داشته‌ است. در ایالات‌متحده آمریکا هم تعداد افرادی که تست کووید آنها مثبت است، در حال افزایش بوده است. تست‌های مثبت تا هفته ۲۲ ژوئن ۱.۴ درصد افزایش داشته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین