کد خبر: ۹۲۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰

ستاره محبوب گاریدو نمی‌خواهد پرسپولیسی شود؟

خبرنگاران مصری و مراکشی عامل اصلی سردرگمی هواداران و رسانه‌های داخلی در مورد انتقال یحیی عطیه‌الله به پرسپولیس محسوب می‌شوند.
ستاره محبوب گاریدو نمی‌خواهد پرسپولیسی شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

از زمانی که باشگاه پرسپولیس به یکی از مشتری‌های اصلی یحیی عطیه‌الله مدافع چپ مراکشی باشگاه سوچی روسیه تبدیل شد، روزی نبوده که خبرنگاران مصری و مراکشی در مورد این انتقال گمانه زنی نکنند.

تمایل دو باشگاه الاهلی مصر و پرسپولیس برای جذب یحیی عطیه‌الله باعث شده تا هر روز خبر‌های متفاوتی در مورد این بازیکن منتشر شود و عجیب این که در تمام این روز‌ها شاهد اخبار متفاوت و عجیبی از سوی خبرنگاران حوزه فوتبال کشور‌های مراکش و مصر در رسانه‌های ورزشی این دو کشور و حتی در قالب توییت یا پست‌های اینستاگرامی باشیم. خبر‌های که به شکل عجیبی در رسانه‌ها و فضای هواداری پرسپولیس بازنشر شده و باعث شده تا رسانه‌های ایران و به ویژه هواداران دچار سردرگمی شوند.

آن چه که قطعی به نظر می‌رسد این است که خود یحیی عطیه‌الله تمایلی به حضور در فوتبال ایران ندارد و با توجه به تاکید سرمربی مراکش و همین طور برخی مسائل شخصی تصمیم دارد فوتبالش را در الاهلی ادامه دهد. اما اختلاف دو باشگاه سوچی و الاهلی بر سر نوع قرارداد و مبلغ باعث شده تا پرسپولیس همچنان کورسوی امیدی برای این انتقال داشته باشد. تلاش‌هایی نظیر ارسال چند نامه به باشگاه روسی و همین طور برقراری تماس تلفنی بین گاریدو و دستیارانش و همین طور ایوب العمود با یحیی عطیه‌الله از جمله اقدامات باشگاه پرسپولیس برای راضی کردن این بازیکن بوده است.

اما آن چه که عجیب به نظر می‌رسد این است که خبرنگاران مصری و مراکشی با انتشار خبر‌هایی امیدوار کننده از انتقال عطیه‌الله به پرسپولیس اسباب سردرگمی رسانه‌های وطنی را ایجاد کرده اند. در تمام روز‌های گذشته خبر‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که شانس یک تیم ایرانی (معمولا نام پرسپولیس در خبر‌ها نیست) بیش از الاهلی برای این انتقال است. درحالی که در عالم واقعیت این الاهلی است که شانس بیشتری برای جذب این مدافقع چپ مراکشی دارد.

آخرین خبری هم که در این قالب منتشر شده و البته این بار نام پرسپولیس هم در خبر دیده می‌شود به توییت یک خبرنگار مصری مربوط است. خبرنگاری به نام محمود الاسماهی نوشته است:

باشگاه ایرانی پرسپولیس با وجود تعهد یحیی عطیه به الاهلی دوباره به ماجرا برگشت و پیشنهاد بالاتری داد، اما سوچی بیشترین سود مالی را می‌خواهد

این درست که باشگاه پرسپولیس رقم بالایی را برای انتقال یحیی عطیه‌الله به باشگاه روسی پیشنهاد داده، اما نباید از این موضوع به سادگی گذشت که باشگاه سوچی قادر نیست بدون رضایت بازیکن نمی‌تواند اقدامی‌انجام دهد. به معنای دیگر باشگاه سوچی بدون رضایت یحیی عطیه‌الله نمی‌تواند اقدام به انتقال او به پرسپولیس یا هر تیم دیگری کند و خود یحیی علاقه‌ای به حضور در فوتبال ایران نشان نداده است. او حتی در پاسخ تماس‌های گاریدو و دستیارانش هم اعلام کرده حضور در کشور مصر برای او و به ویژه خانواده اش راحت‌تر است و تمایل دارد در الاهلی بازی کند.

مرور اتفاقاتی که در جریان است و تفاوت آن با خبر‌ها و توییت‌هایی که خبرنگاران مصری و مراکشی منتشر می‌کنند و عجیب این که به سرعت هم در رسانه‌ها و فضای مجازی ایران بازتاب داده می‌شود، نشان می‌دهد که گویا خبرنگاران مصری و مراکشی هم بیشتر از این که دنبال خبر‌هایی در مورد انتقال یحیی عطیه‌الله به پرسپولیس باشند، به دنبال انتشار خبر‌هایی این چنینی هستند تا نامشان در رسانه‌های ایرانی و به ویژه بین هواداران پرسپولیس بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شود وگرنه مثل روز روشن است که اگر خود یحیی عطیه‌الله تمایل به حضور در پرسپولیس داشت این انتقال باید مدت‌ها قبل و کمی‌بعد از انتقال ایوب به پرسپولیس انجام می‌شد.

درنهایت باید منتظر بود و دید سرنوشت این انتقال چه خواهد شد و با وجود تلاش زیادی که باشگاه پرسپولیس در این مدت برای جذب یحیی عطیه‌الله داشته موفق به جذب این دفاع چپ مراکشی می‌شود یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین