کد خبر: ۹۲۴۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

سندرز: هر کاری بتوانم برای شکست ترامپ دروغگو در انتخابات ۲۰۲۴ انجام می‌دهم

برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را مهم‌ترین انتخابات زندگی‌اش و دونالد ترامپ را یک «دروغگوی بیمار» خوانده و وعده داد که هر کاری که بتواند برای شکست دادن ترامپ در انتخابات انجام دهد.
سندرز: هر کاری بتوانم برای شکست ترامپ دروغگو در انتخابات ۲۰۲۴ انجام می‌دهم
آفتاب‌‌نیوز :

«برنی سندرز»، سناتور مستقل ترقی‌خواه ایالت ورمونت در کنگره آمریکا پیش از انصراف «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی از جانب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴  از بایدن حمایت کرده بود و علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان حرف می‌زد اما حالا با انصراف بایدن با وجود ادامه دادن به تبلیغاتش علیه ترامپ هنوز به طور رسمی به اعلام حمایت از «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، به عنوان نامزد جانشینی بایدن نپرداخته است.

سندرز که سابقه ۲ بار نامزد شدن در رقابت مقدماتی دموکرات‌های آمریکا برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب را داشته، اظهارات اخیرش علیه ترامپ را در مصاحبه با «فاکس نیوز» در ضمن فعالیتش ضد این رئیس جمهور سابق آمریکا در ۲ ایالت آمریکا شامل «مین» و «نیوهمپشایر» مطرح ساخت.

به نوشته وبگاه «فاکس نیوز»، سندرز در سخنرانی به گروهی از حامیان در اولین توقفش در روز جمعه در ایالت نیوهمشایر، یکی از ایالت‌های کلیدی در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «ترامپ نباید در انتخابات پیروز شود. ما باید هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق نیفتد.»

او در یک مصاحبه با فاکس نیوز به یک اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ درباره مقایسه هریس با خودش و اینکه او گفته بود کامالا هریس از سندرز لیبرال‌تر است، واکنش نشان داد.

ترامپ در فعالیت‌های انتخاباتی خود در روزهای گذشته بعد از انصراف بایدن از رقابت انتخاباتی، تلاش کرده کامالا هریس را با اشاره به سوابق کار دادستانی او در ایالت‌های سان فرانسیسکو و کالیفرنیا و همینطور سناتوری در کنگره و معاونت رئیس جمهور، یک لیبرال و چپ افراطی معرفی کند.

ترامپ در سخنرانی که روز چهارشنبه گذشته در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی ایراد کرد، گفت: «هریس بی کفایت‌ترین و افراطی‌ترین چپگرایی است که تاکنون در تاریخ آمریکا به عنوان معاون رئیس جمهور کار کرده است. او یک چپگرای افراطی دیوانه است که اگر به او شانس ورود به ریاست جمهوری داده شود کشور ما را نابود خواهد کرد.»

ترامپ در ادامه این حرفهایش گفت: «کامالا هریس حتی از برنی سندرز هم لیبرال‌تر است. آیا می‌توانید باور کنید؟»

سندرز در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «کاش می‌شد مردم حاضر در آنجا به این پرسش ترامپ که گفت آیا می‌توانید باور کنید می‌گفتند خیر!»

این سناتور مستقل آمریکایی ادامه داد: «این حرف درست نیست و ترامپ باز هم دارد دروغ می‌گوید، بگذارید خیلی ساده بگویم، چه بهتر باشد چه بدتر، کامالا هریس از من ترقی‌خواه‌تر نیست.»

سندرز هم در مصاحبه با فاکس نیوز و هم در سخنرانی خطاب به طرفدارانش با هشدار درباره احتمال پیروز شدن دونالد ترامپی که ۲ ماه پیش از بابت ۳۴ فقره اتهام حکم محکومیت دریافت کرد، گفت: «فکر می‌کنم این مهم‌ترین انتخابات کل عمر ما باشد. من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا شکست ترامپ را در آن ببینم.»

این سناتور مستقل آمریکایی ادامه داد: «مردم آمریکا نمی‌توانند و نباید رئیس‌جمهوری را بپذیرند که یک دروغگوی بیمار است،‌ نباید رئیس جمهوری را بپذیرند که معتقد است زنان نباید بتوانند بدن خود را کنترل کنند، کسی که در وسط موج‌های گرمای سخت فکر می‌کند تغییرات آب‌وهوایی یک حقه است، کسی که به دموکراسی اعتقادی نداشته و صحبتی از پذیرش نتایج انتخابات در صورتی که در آن شکست بخورد نمی‌کند. بنا به تمامی این دلایل است که ترامپ باید شکست بخورد.»

سندرز در حالی به نفع کامالا هریس علیه ترامپ تبلیغ می‌کند که می‌گوید هنوز قانع نشده که رسما از او به عنوان نامزد جانشین دموکرات‌ها برای جو بایدن حمایت کند.

سندرز در مصاحبه‌ای که سه شنبه هفته گذشته با خبرنگاران انجام داد نیز گفت پیش از آنکه از نامزدی کامالا هریس به جای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کند باید هریس یک برنامه مدون برای کمک به طبقه کارگر آمریکا معرفی کند.

او در مصاحبه روز جمعه با فاکس نیوز نیز تاکید کرد که کامالا هریس باید «درباره لزوم پایین آوردن چشمگیر هزینه‌های دارو و درمان و اصلاحات مالیاتی برای آنکه ثروتمندان مالیات عادلانه پرداخت کنند و ما بتوانیم به توسعه مسکن مقرون به صرفه و مراقبت‌های کودکان بپردازیم صحبت کند. من فکر می‌کنم باید درباره مساله تغییرات آب‌وهوایی نیز بسیار قوی باشیم و تصریح کنیم که می‌خواهیم نظام انرژی خود را تغییر داده و از سوخت‌های فسیلی دور کرده و می‌خواهیم این سیاره را برای نسل‌های بعد نجات دهیم.»

این سناتور مستقل آمریکایی گفت که گزینه‌ای که هریس برای معاونت رئیس جمهور انتخاب خواهد کرد و احتمالا تا ۲ هفته دیگر معرفی خواهد شد دستور کار او را برای ریاست جمهوری مشخص خواهد ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین