کد خبر: ۹۲۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

در روز‌های گرم چند لیوان آب بنوشیم؟

در روزهای گرم سال، توصیه می‌شود که افراد حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب (حدود ۲ تا ۲.۵ لیتر) در طول روز مصرف کنند. این مقدار بسته به شرایط بدنی، میزان فعالیت و دمای محیط می‌تواند بیشتر شود. برای مثال، افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند یا در مناطق بسیار گرم زندگی می‌کنند، ممکن است نیاز به مصرف آب بیشتری داشته باشند.
در روز‌های گرم چند لیوان آب بنوشیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

مصرف آب کافی و تنظیم آب بدن در طول روز منجر به حفظ عملکرد مناسب ارگان های داخلی بدن مثل کبد، جلوگیری از سردرد، خستگی و کاهش تمرکز ناشی از کم آبی بدن، بهبود عمکرد گوارشی و جلوگیری از یبوست؛ همچنین کمک به زیبایی پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس خواهد شد.

می توانیم با مصرف  آب به صورت خالی از فواید خالص آن بهره‌مند شویم. با این حال، افزودن برخی مواد طبیعی به آب می‌تواند علاوه بر بهبود طعم آن فواید  بیشتری برای بدن به همراه داشته باشد.  می تواند برای بهبود طعم آب از میوه یا سبزیجاتی مثل خیار، توت فرنگی، پرتقال و نعنا ؛ همچنین آب لیمو ترش استفاده کنید. استفاده از خاک شیر، تخم شربتی، دانه چیا، گلاب و زعفران به آب می تواند علاوه بر بهبود طعم، برخی از املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند.

مصرف آب کافی در روزهای گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر نه تنها به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش انرژی و کارایی روزانه نیز می‌شود. توجه به مصرف آب و نگهداری بدن در حالت هیدراته، یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای حفظ سلامت بدن در روزهای گرم سال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین