شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به ورود تاکسیهای جدید گفت. با توجه به تصمیمی که اتحادیه تاکسیرانی گرفته قرار است. یک خودروی دیگر به عنوان تاکسی در کنار خودروی سورن قرار گیرد.
سرپرست سازمان تاکسیرانی با اشاره به تاکسیهای برقی نیز گفت. نباید تمام هزینههای خودرو را به راننده تحمیل کرد؛ و باید به گونهای این خودروها عرضه شوند؛ که اقساط ماهیانه آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان نباشد.
وی تصریح کرد: اکنون ۱۰۳ تاکسی برقی مشغول به کار هستند؛ که توسط رانندگان تاکسی و از طریق نوسازی خریداری شدهاند. برای ۱۵۳ تاکسی دیگر نیز پلاک صادر شده است، همچنین از ۲۵ هزار خودرو خریداری شده ۳۰ خودرو وارد شده و تا یک ماه دیگر نیز ۱۵۰ خودرو دیگر وارد تهران میشود.
وی افزود: به منظور ساماندهی و گذر از شبکههای سنتی اقدام به برخط سازی و راهاندازی یک سامانه جدید کردهایم تا در بستر آن، بر کرایههای دریافتی نظارت کنیم، همچنین پرداخت الکترونیک کرایهها، مدیریت و نظارت هوشمند بر عملکرد تاکسیها و بازگرداندن تاکسیها از شرکتهای بر خط به خطوط و سامانه بر خط شهرداری ازجمله اقدامات دیگری است که توسط این سامانه انجام میشود.
در ادامه این جلسه سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به عملکرد سامانه برخط سازی تاکسیها گفت: رویکرد ما این بود که تاکسیهای گردشی، تأمین کننده تقاضاهای محلی باشند تا شهروندان از مدهای مختلف حمل و نقلی بهره ببرند برای مثال آنها با انتخاب مسیر میتوانند بنا به تقاضای خود از خودرو، تاکسی، اتوبوس یا سامانه برخط استفاده کنند.
حمید برادران افزود: همچنین در این سامانه آدرس ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، پارکینگها، ایستگاههای مترو و اتوبوس در کنار امکان مسیریابی وجود دارد.