کد خبر: ۹۲۴۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

سفر نخست وزیر هند به اوکراین

نخست‌وزیر هند تنها چند هفته پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در مسکو و برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در اوکراین به کی‌یف سفر خواهد کرد تا با «ولودیمیر زلنسکی» دیدار کند.
سفر نخست وزیر هند به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، ماه آینده (شهریورماه) به اوکراین سفر خواهد کرد. این دیدار برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

رویترز در حالی این خبر را منتشر کرده که سفارت اوکراین در دهلی‌نو اعلام کرد در مورد سفر نخست وزیر هند به کی‌یف اطلاعاتی در دست نیست و وزارت خارجه هند هم واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است.

با توجه به اینکه کشور‌های غربی تحریم‌های شدیدی علیه مسکو به دلیل جنگ با اوکراین اعمال کرده‌اند، اما کشور‌هایی مانند هند و چین که روابط دوستانه‌ای با کرملین دارند، ارتباط خود را با مسکو حفظ کرده‌اند.

هند از محکوم کردن اقدامات مسکو در اوکراین خودداری کرده و معتقد است که روسیه و اوکراین باید با گفتگو و دیپلماسی اختلافات خود را حل کنند.

مودی در دیدار اخیر خود با پوتین در مورد اصابت موشک روسی به بیمارستانی در کی‌یف که دست کم ۴۱ کشته برجای گذاشت از این اتفاق به عنوان اتفاقی دردناک و وحشتناک یاد کرد. از سوی دیگر، مسکو این اتهام را رد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در واکنش به این موضوع از دیدار مودی با پوتین ابراز ناخرسندی کرد و آن را یک «ناامیدی بزرگ» و «ضربه‌ای ویرانگر به تلاش برای صلح» خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین