کد خبر: ۹۲۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

از تبلیغ همجنسگرایی تا تمسخر شام آخر؛ موج انتقادات از تاثیر چپگرایی بر افتتاحیه المپیک!

برخی بخش‌های مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، واکنش‌ها و اعتراضات زیادی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است
از تبلیغ همجنسگرایی تا تمسخر شام آخر؛ موج انتقادات از تاثیر چپگرایی بر افتتاحیه المپیک!
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ روز گذشته برگزار شد و حالا بازی‌های المپیک رسما آغاز شده است. پیش از اینکه شاهد روشن شدن مشعل المپیک باشیم، برخی آیتم‌های مراسم افتتاحیه اعتراضات زیادی را منجر شد.

حواشی افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ ساعاتی مانده به افتتاحیه آغاز شد. تخلیه یک فرودگاه به دلیل تهدید بمب گذاری، خرابکاری در راه آهن که منجر به اختلال در برنامه قطار‌ها شد و همینطور بارندگی شدید در روز افتتاحیه ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) که حتی در سیگنال‌های ارسالی ماهواره‌ای برای دقایقی مشکل ایجاد کرد. هیچکدام از این حواشی، اما اعتراضات گسترده فرانسوی‌ها را در پی نداشت.

در این مراسم شاهد اجرای آیتم‌هایی مرتبط با شعار آزادی، برابری و برادری جمهوری فرانسه بودیم. اما انتقادات و اعتراضات آنجا شروع شد که تبلیغ همجسنگرایی و ترنسجندر نقش پررنگی در افتتاحیه المپیک داشت. جالب اینکه این تاکید برا همجنسگرایی و بولد کردن ترنسجندر‌ها کاملا نامربوط به شعار جمهوری فرانسه ربط داده شده بود!

در بخشی دیگر از مراسم افتتاحیه، کادر دوربینی که به آیتم ترنسجندر‌ها اختصاص داشت طوری بسته شد که کاملا نمای تابلوی شام آخر داوینچی را برای مخاطب تداعی می‌کرد. این اتفاق نیز اعتراض بسیاری از مسیحیان در تمام دنیا را در پی داشته است.

منتقدان می‌گویند چرا باید این حجم از تاکید روی همجنسگرایی و ترنسجندر در مراسم افتتاحیه المپیک باشد. برخی فرانسوی‌ها نیز از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده اند و این مسائل را نه نماد فرهنگ فرانسه بلکه تاثیر یک اقلیت چپ روی مراسم دانسته اند. آن‌ها می‌گویند کمیته برگزاری المپیک برای راضی کردن چپ‌ها و فرار از انتقادات آن‌ها به موضوعات مورد علاقه چپ‌ها در افتتاحیه پرداخته اند!

از سوی دیگر برگزاری مراسم افتتاحیه در سطح شهر پاریس با حفظ کامل امنیت و در هوای بارانی نیز تمجید‌های زیادی از برگزار کنندگان در پی داشته است. در تاریخ المپیک برای اولین بار رژه ورزشکاران در ورزشگاه برگزار نشد و ورزشکاران با کشتی از رود سن و مقابل جایگاه عبور کردند. برگزاری مراسم در اسکیل شهری با حفظ امنیت نقطه قوت افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ بود.

آنچه اعتراضات را منجر شده، مسائل فرهنگی و آیتم‌هایی بود که بسیاری از فرانسوی‌ها آن را در تناقض با تاریخ و فرهنگ کشورشان می‌دانند. همچنین بسیاری از اروپایی‌ها با مقایسه آیتم‌های فرهنگی پاریس ۲۰۲۴ و لندن ۲۰۱۲، این افتتاحیه را نشانه‌ای از افول فرهنگی اروپا دانستند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین