کد خبر: ۹۲۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

محسن هاشمی: با رسایی تسویه حساب دارم

۱۹ دی ۹۵ روز تلخی در تاریخ کشور است؛ روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی. ایشان در زمان حیاتشان به سبب مشی‌ای که داشتند با مخالفان زیادی مواجه می‌شدند که برخی از آن‌ها پس از درگذشت ایشان هم کینه داشتند و به دشمنی ادامه دادند مانند حمید رسایی که بار‌ها مدعی شده آیت الله هاشمی در استخر فرح درگذشته است.
محسن هاشمی: با رسایی تسویه حساب دارم
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا پسر ارشد هاشمی رفسنجانی گفت که «در مجلس آدم‌های تندرو مثل آقای رسایی وجود دارد که هر چه از دهانش درمی آید می‌گوید.» محسن هاشمی ادامه داد: دولت روحانی را می‌بینید متوجه می‌شوید که آقای روحانی سعی کرده است از دو طرف معتدلین را جمع کند. اما در دولت آقای رئیسی به سمت یکدست سازی رفتیم و ایشان برخی از تند‌های آن طرف را آوردند. مجری از محسن هاشمی سوال پرسید که می‌توانید کسی را اسم ببرید؟ که وی در پاسخ گفت: «من آقای رسایی را اسم بردم، چون با او تسویه حساب دارم، او بود که استخر فرح را مطرح کرد.»

پس ازآن حمید رسایی به فرافکنی پرداخت و نوشت: «اخیرا محسن هاشمی در یکی از برنامه‌های شبکه ۳ ادعا کرده که رسایی برای اولین بار مرگ هاشمی در استخر فرح را مطرح کرده و رسایی تندرو است. بنده به دلایلی قصد طرح علنی این موضوع را نداشتم، اما با توجه به اصرار محسن هاشمی نکاتی را یادآوری می‌کنم. اولا اساسا اینکه هاشمی در داخل استخر فوت کرد یا جای دیگر از استخر محل تردید است. محسن خودش بهتر می‌داند از چه چیز صحبت می‌کنم. ثانیا ادعای مرگ هاشمی در ‎#استخر_فرح برای بار اول توسط بنده مطرح نشد بلکه این موضوع همان ایام پس از مرگ آقای هاشمی، در رسانه‌های مختلف بدون اینکه تکذیب شود، مطرح می‌شد تا اینکه پس از مدت زیادی در نشریه ۹دی در ضمن یادداشتی مطرح شد. محسن هاشمی بدون شکایت از بقیه فقط از بنده که مدیر مسئول ۹ دی بودم شکایت کرد و توسط دادگاه ویژه هم بنده احضار شدم. در دادگاه ویژه مستنداتم در این باره را ارائه کردم. پس از آن دادگاه ویژه، آقای محسن هاشمی را هم فراخواند. در جلسه مذکور، محسن هاشمی استخر را ساخته شده پس از انقلاب دانست که در کاخ متعلق به همسر هویدا ساخته شده! من گفتم اولا چرا وقتی این همه مطرح شد، تکذیب نکردید، ثانیا اینکه بدتر شد! اعتراض ما به خُلق اشرافی هاشمی رفسنجانی بود، ولی اعتراف به ساخت استخر اختصاصی آن هم با بیت المال برای استفاده شخصی شخص هاشمی و خانواده وی، یعنی او خودِ فرح شده بود! در این جلسه مستندات متعددی به نقل از خانواده هاشمی درباره این استخر اختصاصی ارائه کردم که همگی در رسانه‌های عمومی مطرح شده بود و من فقط آن‌ها را کنار هم قرار داده بودم. محسن هاشمی عصبانی شد و شروع کرد به فریاد زدن. کار از فریاد گذشت و از عصبانیت نعره می‌کشید! من فقط در حالی که لیوان آب را سر می‌کشیدم و به او نگاه می‌کردم، گفتم صدای من از تو بلندتر است، ولی اینجا جای دلیل آوردن است نه فریاد! محسن هاشمی در حالی که ساختمان دادگاه ویژه را روی سرش گذاشته بود، ادعا می‌کرد که من به پدرش بی‌احترامی کرده‌ام! من هم فقط می‌گفتم این‌ها ادعا‌های مستند خواهر و برادر خودت و وکیل خانوادگی و دوستانتان است که من کنار هم قرار دادم. اگر توهین است آن‌ها کرده‌اند. به دلیل فریاد‌های نامتعارف، محسن را از جلسه بیرون بردند. مسئولان جلسه دادگاه ویژه از صبوری و خویشتنداری من در برابر فریاد‌های هاشمی و توهین‌های وی تشکر کردند. در نهایت کلیه مستندات را به آن‌ها ارائه دادم و نتیجه جلسه دادگاه با توجه به ادله ارائه شده (که تمامی آن‌ها مواضع فرزندان هاشمی، وکیل خانوادگی هاشمی، دوستان نزدیک وی بود) پس از مدتی تبرئه بنده بود و حکم منع تعقیبم صادر شد. عصبانیت محسن هاشمی از آن جلسه است که درکش می‌کنم.»

مشخص نیست که رسایی چه هدفی از طرح ادعایی دارد که بار‌ها تکذیب شده است. چندی قبل محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی که اظهار داشت: «می‌گویند آقای هاشمی رفسنجانی در استخر فرح فوت کرده است، در صورتی که استخر فرح نبوده بلکه استخری مربوط به نهاد ریاست جمهوری بوده است. اهانت‌کنندگان به مرحوم هاشمی رفسنجانی دست از توهین برنداشتند و همچنان توبه نکردند کما اینکه در هر فرصتی که به دست می‌آورند توهین می‌کنند.» سال ۹۷ هم غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی در خصوص تکرار ادعای حمید رسایی مبنی بر فوت آیت الله هاشمی در استخر فرح بیان‌کرد: قبلاً در چند یادداشت مواضع آقای رسایی را نقد کرده‌ام. این را بار‌ها گفته‌ام که در کنار تأیید صلاحیت یک امتحان آی کیو هم برای نمایندگان مجلس بگذارند تا درصد آی کیو‌های پایین مشخص شود. امثال حمید رسایی طرفداران نظریه گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر در دوران نازی هستند، گوبلز می‌گفت «یک دروغ را آنقدر تکرار کنید که جا بیفتد. نکته این است که اولاً اصل قضیه دروغ است، زیرا فرح استخر نداشته است. هیچ آدم عاقلی نمی‌پذیرد که زن استخرش از همسرش جدا باشد. نکته دوم این محوطه سعد آباد نیست، بیرون از سعدآباد در منطقه‌ای است که بعد‌ها اسم آن را کوشک گذاشتند. از نوه آقای هاشمی شنیدم وقتی حاج آقا در آنجا شنا می‌کرد مردم از پشت دیوار رد می‌شدند و اگر سر آن پوشانده نبود، اگر سنگی را پرتاب می‌کردند به داخل استخر می‌افتاد پس محوطه کاخ نبوده است. اگر فرح استخر می‌رفته استخر جدا از شاه نمی‌رفته و چهارم اینکه همه این‌ها منتفی است، چون در این ۱۸ سال و بعد از سقوط شاه این استخر ساخته شده است نکند آقای رسایی از عوامل غیبی خبر دارد. فرح از پاریس به تهران می‌آید آن هم برای شنا! این یک دروغی است که با هزار من سیریش چسبانده نمی‌شود.»، اما حمید رسایی بار هم نمی‌خواهد باور کند وبار‌ها ادعای خودش را تکرار می‌کند مانند اردیبهشت سال ۱۴۰۱ که محسن هاشمی رفسنجانی در سخنان خود خطاب به رئیس جمهور وقت گفته بود: «از مشاورینی استفاده کنید که اخبار و اطلاعات درست و واقعی به شما بدهند و اینگونه نباشد که مثل آقای رسایی اطلاعات غلطی مثل «استخر فرح» را به شما منتقل کنند». هاشمی تاکید کرده که این اطلاعات که استخر محل درگذشت مرحوم هاشمی متعلق به فرح است، نادرست و غلط است و من این را بار‌ها به مقامات مسئول هم گفته‌ام که چنین چیزی صحت ندارد و چرا آقای رسایی تاکید بر این مسئله دارد. حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه نه دی هم در پاسخ به این اظهارات هاشمی گفته که «براساس شکایت خانواده آقای هاشمی، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت رفت و در ان دادگاه تبرئه صورت گرفت و آنجا اثبات شد که این استخر در زمینی که ملک فرح بوده ساخته شده است و اینگونه نیست که این استخر متعلق به یک مجموعه دولتی بوده باشد و می‌توان اصطلاح استخر فرح را به کار برد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین