کد خبر: ۹۲۴۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

نکات استفاده از کرم ضدآفتاب

یک متخصص پوست و مو گفت: حتما ۱۵ دقیقه قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید از ضد آفتاب استفاده کنید.
نکات استفاده از کرم ضدآفتاب
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر یاسمن صادقی درباره استفاده از کرم ضدآفتاب گفت: اشعه یو وی آثار زیان باری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب هنگامی که افراد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند  توصیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد پس از شش ماهگی باید از ضد آفتاب استفاده کنند. ضد آفتاب‌های معمولی برای کودکان قابل استفاده نیست و باید فیزیکال باشد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت فیزیکی مثل کلاه، عینک و لباس‌های آستین بلند برای پوشش بدن نیز موثر است اما در نواحی ای که در معرض آفتاب هستند حتما باید ضد آفتاب استفاده شود.

 صادقی با بیان اینکه ماندگاری کرم‌های ضد آفتاب به طور متوسط دو تا سه ساعت است و بعد از این مدت باید تمدید شود، گفت: با توجه به این که پوست افراد با یکدیگر متفاوت است؛ افراد برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد الزام به حضور در بیرون از منزل ندارند در ساعات اوج تابش خورشید حدودا ساعت ۱۰  صبح تا چهار عصر از منزل خارج نشوند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: از ضد آفتاب‌های با spf بالای ۳۰ استفاده شود و حتما ۱۵ دقیقه قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید از ضد آفتاب استفاده کنید.

وی افزود: از ضد آفتاب به میزان کافی یعنی  دو انگشت برای کل صورت است استفاده شود. همچنین هنگام شنا کردن و ورود به آب باید از ضد آفتاب‌‎های مخصوص در آب استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از سولار برای پوست به شدت مضر است و در طولانی مدت موجب سرطان پوست می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین