کد خبر: ۹۲۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

باور‌های غلط درباره لاغر شدن

توصیه می‌شود هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذا خوردن کنید. تمامی غذاها را مزه مزه کنید و آرام بجوید.
باور‌های غلط درباره لاغر شدن
آفتاب‌‌نیوز :

فوق تخصص گوارش و کبد، درباره باورهای غلط تغذیه ای برای لاغر شدن، نکاتی را متذکر شد.

سید موید علویان، گفت: اینکه گفته می‌شود اگر شب شام نخوریم لاغر می‌شویم، باید بگویم که این یک باور غلط است.

وی افزود: اصولاً بهتر است فاصله شام تا خواب حدود دو ساعت باشد. باید دانست که میزان کالری دریافتی در طول شبانه روز مهم است و از همه مهم‌تر میزان سوخت آنها با انجام فعالیت‌های ورزشی است.

علویان در پاسخ به این سوال که آیا با حذف کامل مواد کربوهیدرات و برنج می‌توان کبد چرب را درمان کرد، گفت: خیر. کم کردن میزان مواد نشاسته‌ای دریافتی توصیه می‌شود ولی حذف آنها نه امکان پذیر است و نه صحیح است.

وی افزود: نان، برنج و سیب زمینی حاوی کربوهیدرات هستند و میزان قابل توجهی فیبر را هم به بدن می‌رسانند. پس حذف کامل آنها مفید نیست ولی مواد قندی صنعتی و حاوی شکر را باید از رژیم غذایی خود حذف کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد، با عنوان این مطلب که باید از غذا خوردن لذت برد، تاکید کرد: توصیه می‌شود هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذا خوردن کنید. تمامی غذاها را مزه مزه کنید و آرام بجوید. اگر در هنگام غذا خوردن به بشقاب خود توجه نکنید و به تماشای تلویزیون و یا کارهای دیگر مشغول باشید، دیرتر احساس سیری می‌کنید و در نتیجه بیشتر غذا می‌خورید.

علویان در واکنش به این ادعا که اگر به جای غذا از میوه بیشتر استفاده کنیم لاغر می‌شویم، گفت: این درست است که مصرف بیشتر میوه و جایگزینی مواد نشاسته‌ای با آنها توصیه می‌شود، ولی باید دقت کرد که برخی میوه‌ها به خاطر قند بالایی که دارند، می‌توانند سبب چاقی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین