کد خبر: ۹۲۵۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
برنامه‌های مربوط به شبکه برق منجر به تعطیلی کارخانه‌های سیمان شده

سیمان نایاب شد؛ افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان به دلیل قطع برق!

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان به دلیل قطعی برق کارخانه‌ها، گفت:کمبود سیمان عامل تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن شده است.
سیمان نایاب شد؛ افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان به دلیل قطع برق!
آفتاب‌‌نیوز :

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به بروز مشکل تامین برق کارخانه‌های تولید سیمان در کشور، اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به پایداری شبکه برق کشور منجر به تعطیلی کارخانه‌های سیمان شده است.

وی با بیان این‌که این وضعیت در روند توزیع سیمان اخلال ایجاد کرده است، افزود: طی یک هفته اخیر سیمان دیگر در بازار نیست و کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن کشور شده است.

وی با اشاره به این‌که در زمان حاضر به دلیل اجرا برنامه‌های پایداری برق شبکه‌های خانگی، تولید شرکت‌های سیمان شرایط مناسبی ندارد، گفت: خروجی وضعیت امروز به‌گونه‌ای شده که طی ۲۰ روز اخیر سیمان با افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: در زمان حاضر هر کیسه سیمان بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مصرف کننده تحویل می‌شود، این در حالی است که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان توزیع می‌شد.

پورحاجت با یادآوری این‌که در زمستان می‌گویند گاز نداریم و در تابستان برق، اضافه کرد: صورت مسئله کاملاً مشخص است و تولیدکنندگان سیمان باید برنامه‌ریزی منظمی در این رابطه داشته باشند. می‌توان با احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس، مشکل برق را حل کنند.

پورحاجت با تاکید بر این که در گاز نیز باید مدیریت صورت بگیرد، اظهار کرد: ایران جزو ۶ کشور اصلی تولیدکننده اصلی سیمان در دنیاست، اما چرا نمی‌توانیم این مسئله را مدیریت کنیم. بایستی فرآیند‌ها را به نحوی تنظیم کنیم تا بتوانیم سیمان تولیدی کشور را در زمان پیک مصرف برق مدیریت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین