کد خبر: ۹۲۵۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

علی دایی: طارمی بهترین مهاجم آسیاست!

علی دایی در مصاحبه با گاتزتا، به تمجید از مهدی طارمی پرداخته و زدن حداقل پانزده گل را برای او پیش‌بینی کرده و البته به هواداران اینتر نیز وعده داده که با حضور این بازیکن، می‌توانند آسوده خاطر باشند.
علی دایی: طارمی بهترین مهاجم آسیاست!
آفتاب‌‌نیوز :

اینتر طی دو فصل گذشته، رقابت‌های مهمی را به دلیل نبود یک مهاجم شش دانگ و کامل از دست داد. از فینال لیگ قهرمانان دو فصل پیش گرفته تا جدال برابر اتلتیکو مادرید در همین پیکار‌ها و طی فصل قبل. فرصت‌سوزی‌های مارکو آرناتوویچ و الکسیس سانچز، به سوهان روح هواداران تبدیل شده بود.

عملکرد ضعیف این دو بازیکن، اینزاگی را مجبور به استفاده مداوم از لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام کرده بود که خستگی این دو بازیکن در مقاطعی از فصل از جمله کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان، منجر به شکست و حذف نراتزوری از مسابقات شده بود. به همین دلیل، آن‌ها به دنبال جذب گزینه‌ای مطمئن، برای نیمکت تیمشان بودند.

پایان قرارداد طارمی با پورتو، دو مدیر ارشد اینتر را برای جذب مهاجم ایرانی ترغیب کرد. ماروتا و آسیلیو به سراغ مهدی رفته و از ماه‌ها قبل با او به توافق رسیدند. اینزاگی از داشتن یک مهاجم خوب برای نیمکت تیمش، راضی بود، اما عملکرد طارمی در بازی‌های پیش فصل به حدی خوب بوده حالا بسیاری را به این فکر واداشته که این بازیکن از ابتدا و در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.

طارمی در سه دیدار دوستانه پیش فصل، موفق به زدن پنج گل برای افعی‌ها شده و تمجید بسیاری را از سوی رسانه‌های ایتالیا دریافت کرده است. به همین دلیل، روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، به سراغ علی دایی رفته تا به عنوان کسی که طارمی را به فوتبال ایران معرفی کرد، گفت‌وگویی با او داشته باشد.

* گاتزتا در ابتدای این مصاحبه نوشته است:

علی دایی را به یاد دارید؟ او یک مهاجم بزرگ ایرانی بود که پیراهن بایرن مونیخ را نیز پوشید. او را می‌توان به عنوان اسطوره فوتبال آسیا و پدر فرضی مهدی طارمی تعریف کرد. امروز دایی ۵۴ ساله است و هیچ تردیدی ندارد که "طارمی یک مهاجم واقعی است، او می‌تواند حداقل ۱۵ گل به ثمر برساند. او بهترین مهاجم میانی در تمام آسیا است. "

* در ادامه، مشروح این مصاحبه را می‌خوانیم:

«طارمی یک مهاجم واقعی است، می‌تواند حداقل ۱۵ گل بزند. او بهترین مهاجم در کل آسیاست.» علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، اینگونه درباره طارمی صحبت کرد. کسی که به نوعی روبرتو باجوی خلیج فارس است و توانسته میلیون‌ها ایرانی را متحد کند. او رکورددار گل‌های ملی در ایران است و در کارنامه خود، حضور در دو جام جهانی دارد.

دایی دومین گلزن برتر تاریخ تیم‌های ملی، به همراه لیونل مسی، است. در جلوی آن‌ها فقط کریستیانو رونالدو قرار دارد که مدتی پیش از آن‌ها پیشی گرفت. علی دایی، ۵۴ ساله، که اکنون مربی است، از هم‌وطن خود که به تازگی به اینتر پیوسته است، تمجید کرد: «بهترین ویژگی او هوش فوتبالی است. به دقت به او نگاه کنید: شاید توپ‌های کمی لمس کند، اما گل می‌زند، خوب حرکت می‌کند و هر دوئل را می‌برد.»

* به نظر شما، نراتزوری‌ها یک خرید بزرگ انجام داده‌اند؟

- قطعاً. با توجه به آنچه که او در پورتو طی ۴ سال گذشته انجام داده، با انتقال آزاد، این یک معامله باورنکردنی است. بیش از ۹۰ گل زده، گل‌های تعیین‌کننده در لیگ قهرمانان و چندین جام. عملکرد طارمی تایید شده است.

* او بهتر است در کنار لائوتارو مارتینز بازی کند یا تورام؟

- هر دو. طارمی می‌تواند با هر شرایطی سازگار شود. به عنوان مهاجم اول یا دوم، در کنار یک شماره ۱۰ یا یک شماره ۹ خالص. او و لائوتارو، حداقل روی کاغذ، یک زوج هستند که می‌توانند بیش از ۴۰ گل را به ثمر برسانند.

* چه چیزی او را از دیگران متمایز می‌کند؟

- هوش فوتبالی. طارمی زیاد حرکت می‌کند و به همین دلیل مدافعان را شگفت‌زده می‌کند. علاوه بر این، او فیزیکی هم هست. هیچ دوئلی را نمی‌بازد و گرفتن توپ از او آسان نیست. او این ویژگی را با کیفیت فنی بالایی در مرحله نهایی ترکیب می‌کند که ممکن است از او انتظار نداشته باشید.

* زیباترین گلی که از او دیده‌اید کدام است؟

- مقابل چلسی در سال ۲۰۲۱، در لیگ قهرمانان. در آخرین دقیقه، با یک ضربه برگردان گل زد. او نشان داد که می‌تواند به این شکل هم گل بزند، با یک ضربه آکروباتیک. او می‌داند چگونه موقعیت‌یابی کند، از مدافعان فرار کند و بدن خود را به کار بگیرد. طارمی مهاجمی است که به اندازه ارزش واقعی که دارد، به او پرداخته نشده است. اگر خوب نباشید، نمی‌توانید ۵۰ گل ملی بزنید.

* آیا اینزاگی مربی مناسبی برای اوست؟

- تا جایی که من دیده‌ام، بله. اینزاگی قطعاً همه چیز را درباره طارمی می‌داند، بنابراین فکر نمی‌کنم به مشاوره من نیاز داشته باشد. فقط می‌گویم که در حال حاضر، اینزاگی مربی‌ای است که می‌تواند به خوبی از طارمی استفاده کند و او را به کار بگیرد. علاوه بر این، سیستم بازی به نفع اوست. مهدی در کنار یک مهاجم دیگر بهتر بازی می‌کند: می‌تواند با او تبادل پاس کند، پاس گل بدهد و از جناحین استفاده کند. در هنگام ارسال‌ها و ضربات عرضی، همیشه می‌داند کجا باید باشد.

* به نظرتان طارمی چند گل برای اینتر خواهد زد؟

- بستگی به شرایط و بازی‌هایش دارد، اما من می‌گویم حداقل ۱۵ گل. در واقع، شاید هم بیشتر از این بتواند گلزنی کند. سری آ بسیار سخت‌تر از لیگ پرتغال است، اما وقتی می‌دانید چگونه گل بزنید، همیشه می‌توانید در هر لیگی گلزنی کنید.

* او خارج از زمین چگونه است؟

- فروتن، محترم، با ارزش. طارمی هرگز فراموش نکرده از کجا آمده، ریشه‌هایش و شهری که در آن به دنیا آمده، یعنی بوشهر را فراموش نمی‌کند. او شخصیت بزرگی دارد. تاکنون فرصتی برای صحبت با او نداشته‌ام، اما مطمئنم که خوب عمل خواهد کرد و مهم‌تر از همه، گلزنی می‌کند. هواداران اینتر می‌توانند با داشتن طارمی، آسوده‌خاطر باشند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین