کد خبر: ۹۲۵۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

دستگیری ۶۱ متهم و پلمب ۷ شرکت هرمی

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله دوم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی در کشور و دستگیری ۶۱ نفر خبر داد.
دستگیری ۶۱ متهم و پلمب ۷ شرکت هرمی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد قنبری از اجرای مرحله دوم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی در کشور خبر داد و اظهار داشت: در راستای شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، در سال جاری چهار مرحله طرح شناسایی و مقابله با شرکت‌های هرمی پیش بینی شده است که مرحله دوم آن به مدت ۶ روز از اواخر تیرماه امسال با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود توسط رده‌های متناظر پلیس آگاهی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این خصوص کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی موفق شدند، تعداد ۶۱ نفر را دستگیر و تعداد ۷ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۷ مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفند‌های شرکت‌های هرمی است.

وی تصریح کرد: مجبور کردن افراد به خرید محصولات یا خدمات شرکت، یکی از نشانه‌های فعالیت شرکت‌های هرمی است و این نوع شرکت‌ها همیشه فعالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir اطلاع رسانی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir می‌باشند که هموطنان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین