کد خبر: ۹۲۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

یاپاابیواردانه: مردم سریلانکا برای حادثۀ سقوط بالگرد رئیسی غمگین شدند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو کشور ایران و سریلانکا می‌توانند با توسعۀ حوزۀ کریدوری سایر حوزه‌های اقتصادی را نیز توسعه دهند.
یاپاابیواردانه: مردم سریلانکا برای حادثۀ سقوط بالگرد رئیسی غمگین شدند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «و ماهیندا یاپاابیواردانه»، گفت: از اینکه سریلانکا شهادت آیت‌الله رئیسی را در کشور خود به‌عنوان عزای عمومی اعلام کرد بسیار تشکر می‌کنیم. شهید رئیسی بسیار تلاش داشت تا روابط دو کشور ایران و سریلانکا توسعه پیدا کند.

وی افزود: ایران و سریلانکا در روز‌های سخت در کنار یکدیگر بوده و توانسته‌اند مشکلات موجود را با همکاری یکدیگر برطرف کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: دو کشور می‌توانند با توسعۀ حوزۀ کریدوری سایر حوزه‌های اقتصادی را نیز توسعه دهند. ما همچنین می‌توانیم امور مالی و بانکی را با همکاری یکدیگر به سرانجام برسانیم و در مجامع بین‌المللی نیز همکاری کنیم تا با اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه مقابله کنیم.

قالیباف تصریح کرد: همۀ جوامع بین‌المللی و رسانه‌ها باید از فلسطین حمایت کنند و جنایات وسیع رژیم صهیونیستی در برابر زنان و کودکان را محکوم کنند تا با سکوت برخی جوامع غربی و سازمان‌های بین‌المللی مقابله کنیم.

رئیس مجلس سریلانکا: همۀ مردم سریلانکا برای حادثۀ سقوط بالگرد غمگین شدند

رئیس مجلس سریلانکا نیز در این دیدار، گفت: از فقدان شهید رئیسی، رئیس‌جمهور ایران بسیار متأثر شدیم، به‌ویژه که اخیراً با یکدیگر دیدار داشتیم. روز حادثه، همۀ مردم سریلانکا غمگین بودند.

وی افزود: مدت‌های طولانی است که روابط سریلانکا و ایران را شاهد هستیم و هرگاه ما به کمک ایران نیاز داشتیم، کشور شما به کمک ما آمده‌اید.

رئیس مجلس سریلانکا تصریح کرد: تا پیش از پروژه‌های مشترکی که با ایران داشتیم، ظرفیت نیروگاه‌های سریلانکا بسیار پایین بود، اما به لطف پروژه‌های ایرانی توانسته‌ایم نیروگاه‌های خود را فعال‌تر از قبل داشته باشیم و هیچ‌گونه تعطیلی را در آن‌ها شاهد نباشیم.

 

«و ماهیندا یاپاابیواردانه»، تأکید کرد: سریلانکا از ابتدا از اعضای فعال جنبش عدم تعهد بوده و در همان روز‌های اول شکل‌گیری این جنبش اثبات کرده است که به معیار‌های آن پایبند است؛ ازاین‌رو همواره از ملت فلسطین حمایت کرده و جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم.

وی افزود: همواره در راستای کمک به تقویت صلح در جهان گام برداشته‌ایم، افتخار می‌کنیم. ازاین‌رو ما همواره از سایر کشور‌ها برای خاتمه‌دادن به کشتار غزه دعوت کرده‌ایم تا مردم این کشور بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند. تصور می‌کنم ایران و سریلانکا می‌توانند در این حوزه با هم همکاری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین