کد خبر: ۹۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

قالیباف در دیدار رئیس مجلس مالزی چه گفت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای هژمونی و یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است و در کل دنیا و همچنین غرب و شرق آسیا مشهود است.
قالیباف در دیدار رئیس مجلس مالزی چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

«جوهری بن عبدول» رئیس مجلس مالزی که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری وارد تهران شده است، بعدازظهر دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳ با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشامدگویی به رئیس مجلس مالزی با بیان اینکه ایرانیان در روز‌های سخت دوستان خود را می‌شناسند، گفت: حادثه تلخی پیش آمد و ما رئیس‌جمهور خود را از دست دادیم که پیام‌های محبت‌آمیز شما و سایر مسئولان مالزی باعث تسلی و دلگرمی ما شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم مجلس و دولت جدید بتوانند روابط خود را با کشور دوست و مسلمان، مالزی ادامه دهند از این رو آمادگی داریم ارتباطات خود را به‌صورت عمیق‌تر و وسیع‌تر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مالزی و ایران دو کشور دوست، هم فرهنگ و نزدیک به هم هستند، عنوان کرد: در اجلاسی که در سیدنی به‌عنوان شهردار تهران حضور داشتم به این نکته اشاره کردم که قرن ۲۱، قرن آسیا است. امروز هرچه می‌گذرد بیشتر به این واقعیت پی می‌بریم که آسیا بیش‌ازپیش جایگاه خود در دنیا را پیدا می‌کند و فضای هژمونی و یک‌جانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است که در کل دنیا و همچنین غرب و شرق آسیا مشهود است.

قالیباف افزود: اینجاست که مجلس و دولت ایران مصمم می‌شوند با کشور‌های جنوب شرق آسیا به‌ویژه مالزی به‌عنوان کشور دوست و همکار ارتباط بیشتری برقرار کرده و مسیر توسعه را طی کند که این روابط میان دولت‌ها، پارلمان‌ها و مجامع بین‌المللی تعریف می‌شود.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر تقویت همکاری‌ها در حوزه APA، IPU و PUIC که می‌توان با ظرفیت آن موضوعاتی در حوزه جهان اسلام به‌ویژه مسائلی که در حوزه فلسطین وجود دارد را برطرف کرد، ابراز داشت: آمادگی داریم در توسعه مسائل اقتصادی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل روابط خود را با مالزی توسعه دهیم چرا که میان دو کشور فاصله زیادی از لحاظ بعد مسافت وجود دارد و لازم است دولت دو کشور این مسئله را حل کنند.

وی تأکید کرد: برای حل بعد مسافت در جریان تقویت روابط اقتصادی باید تدبیری اندیشیده شود که از طریق خطوط هوایی بتوانیم ارتباط خود را توسعه دهیم که در حوزه‌های تجاری و گردشگری بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. از سوی دیگر باید به دنبال تقویت روابط در حوزه علمی، دانشگاهی و انتقال فنّاوری باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین