کد خبر: ۹۲۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

رکورد افزایش دما در ایران شکسته می‌شود؟

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به برخی شایعات در خصوص ثبت رکورد جدید افزایش دما طی هفته آینده، گفت: فردا در برخی مناطق کشور دما کاهش می‌یابد.
رکورد افزایش دما در ایران شکسته می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: فردا سه شنبه افزایش دما در استان‌های واقع در شمال غرب و شمال شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، قزوین، گیلان، مازندران و خراسان شمالی افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در سایر مناطق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود، افزود: روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۴۰۳ در نیمه شمالی کشور افزایش دما روی می‌دهد و در مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و لرستان مقداری کاهش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه مجدداً در نیمه شمالی کاهش دما روی می‌دهد، اما در نیمه جنوبی روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اعلام این‌که روز جمعه ۱۲ مرداد در اکثر مناطق دما کاهش می‌یابد برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص ثبت رکود جدید افزایش دما در کشور را تکذیب کرد و گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنیم. یکشنبه هفته آینده افزایش دما را برای کشور داریم، اما میزان افزایش دما به گونه‌ای نیست که به دمای این هفته و هفته گذشته برسد.

ضیائیان با اشاره به این‌که امروز در سواحل دریای خزر بارش داریم که عمده آن مربوط به استان گیلان است، اظهار کرد: برای فردا یک سری بارش‌ها در جنوب شرق و جنوب سیستان بلوچستان و شرق هرمزگان خواهیم داشت. روز چهارشنبه به جز جنوب سیستان و بلوچستان، بارش آنچنانی در کشور نخواهیم داشت.

به گفته وی، روز ۵ شنبه در مازندران، گلستان، هرمزگان و جنوب فارس بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: روز جمعه برای استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین