کد خبر: ۹۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

بعید است یامگا با این وضعیت بتواند بازی کند

پیشکسوت استقلال گفت: در تیمی مثل استقلال نیاز به بازیکنان بزرگ و چهره داریم، کسانی که بتوانند بار سنگین نام استقلال را به دوش بکشند.
بعید است یامگا با این وضعیت بتواند بازی کند
آفتاب‌‌نیوز :

سعید مراغه چیان بازیکن اسبق تیم استقلال درباره شرایط استقلال در فصل بدنسازی و نقل و انتقالات همچنین قرعه کشی مسابقات لیگ برتر برای شروع فصل بیست و چهارم لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

اوضاع استقلال در فصل نقل و انتقالات تا این لحظه را چطور ارزیابی کرده‌اید؟

به نظرم استقلال شرایط چندان خوبی برای خودش فراهم نکرد. ما در تیمی مثل استقلال نیاز بازیکنان بزرگ و چهره داریم کسانی که بتوانند بار سنگین نام استقلال را به دوش بکشند. تیم استقلال جایگاه بازیکنان بزرگ است کسانی که بتوانند از شرایط این تیم برای حضور در استادیوم آزادی و بازی مقابل ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر تماشاگر بر بیایند. استقلال جای هر بازیکنی نیست.

اما برخی معتقدند استقلال از قبل نفرات خوبی داشته و نیاز چندانی به ریخت و پاش‌های آنچنانی نداشته است؟

به هر حال استقلال جایگاه بازیکنان بزرگ است. ما زمانی بود که در استقلال ۱۰ بازیکن ملی‌پوش داشتیم. اما الان تعداد بازیکنان ملی پوش استقلال خیلی کم شده است. البته امیدوارم همین‌هایی که در استقلال هستند به تناوب به تیم ملی برسند، اما استقلال برای خودش یک قطب در فوتبال کشور است که باید همیشه مورد توجه باشد. در چنین تیمی باید حداقل ۴ تا ۵ بازیکن ملی پوش حضور داشته باشند. من مخالف این نیستم که تیم‌های دیگر قوی شوند و بازیکنان ملی پوش از دیگر تیم‌ها به اردوی تیم ملی برسند، اما به هر حال استقلال ماجرایش با دیگر باشگاه‌ها فرق می‌کند. هیچ باشگاهی در ایران مثل استقلال و پرسپولیس طرفداران میلیونی ندارد و تنها این دو تیم هستند که بخش اعظم طرفداران فوتبال در کشور را به خودشان اختصاص می‌دهند.

گروهی بر این اعتقادند که حضور رامین رضاییان در استقلال یک اتفاق مهم و بزرگ بوده است. نظر شما در این باره چیست؟

بله طبیعتاً وقتی فوتبالیستی از تیم رقیب به جمع بازیکنان استقلال می‌آید نوعی اتفاق مهم محسوب می‌شود، اما ما باید ببینیم آیا استقلال می‌تواند از وجود رامین رضاییان به نحو شایسته استفاده کند یا نه.

نظر خود شما درباره شرایط فنی و فیزیکی این بازیکن چیست؟

به نظرم رامین رضاییان از نظر فیزیکی وضعیت خیلی خوبی دارد. من فوتبال او را در تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و تیم ملی دیده‌ام. او یک فوتبالیست پرنفس و دونده است. بهترین فاکتور و ویژگی برای یک فوتبالیست این است که دونده و پرنفس باشد. فوتبالیستی که بتواند خوب بدود، بجنگد و در طول مسابقه کم نیاورد می‌تواند به لحاظ فنی هم کارایی داشته باشد. جدا از این‌ها رامین رضاییان در جناح راست شرایط خوبی دارد و می‌تواند به استقلال کمک کند. نباید فراموش کنیم حالا که صالح حردانی از استقلال رفته و وضعیت یامگا مشخص نیست استقلال نیاز داشت تا چنین بازیکنی را در جناح راست داشته باشد.

بعید است یامگا با این وضعیت بتواند بازی کند/ یارگیری خوب نبود؛ استقلال جای هر بازیکنی نیست/ حداقل باید ۵ ملی پوش داشته باشیم

کوین یامگا با یک چشم پاس گل داد. به نظر شما او می‌تواند استقلال را در لیگ برتر همراهی کند؟

بعید می‌دانم! فوتبال یک ورزش بی‌رحم، خشن و کاملاً جدی است. شما مادامی که چهار ستون بدنتان سالم نباشد نمی‌توانید در مسابقات سنگین و بزرگی مثل فوتبال آن هم در سطح حرفه‌ای در داخل و آسیا شرکت کنید. استقلال تیمی است که نیاز دارد همه بازیکنانش صددرصد آمادگی لازم را داشته باشند. من این فوتبالیست فرانسوی را خیلی دوست دارم و برایش آرزوی سلامتی می‌کنم، اما با شرایطی که او دارد و یک چشمش دچار مشکل بینایی شده بعید می‌دانم بتواند در سطح حرفه‌ای فوتبال بازی کند. البته برای خدا هیچ کاری ندارد و آرزو می‌کنیم یکباره شفای کامل پیدا کند، ولی با این شرایط او فقط ممکن است جای یک بازیکن را برای استقلال پر کند.

درباره قرعه کشی مسابقات لیگ برتر در فصل بیست و چهارم و وضعیت استقلال با برنامه مسابقاتش چه نظری دارید؟

به نظرم مسابقات استقلال چندان مشکل و دشوار نیست. ما با قرعه نسبتا خوبی روبرو شده‌ایم و دیگر بهانه‌ای قابل قبول نیست، چون در هفته‌های اول می‌توانیم امتیازات کامل را جمع کنیم. البته همه تیم‌ها سخت هستند. نباید تصور کنیم که هر تیمی می‌آید و به استقلال راحت امتیاز بدهد. بلکه رقبای جدی و سرسختی هم هستند که شاید به نظر نرسد. مثلاً فصل گذشته شمس آذر قزوین به خوبی توانست یقه استقلال را بگیرد و یا تیم‌های دیگری هم بودند که چنین مشکلاتی را برای ما به وجود آوردند. ما تیم‌های گردن کلفتی مثل سپاهان را شکست دادیم و یا تراکتور را بردیم، اما نباید از تیم‌های پایینی هم غافل شد تیم‌های ضعیف‌تر هم می‌توانند خطرناک باشند.

درباره هفته ششم و دربی صحبتی دارید؟

دربی ماجرایش با همه مسابقات فرق می‌کند. البته از الان خیلی زود است که درباره مهر ماه و بازی مقابل پرسپولیس حرف بزنیم. ولی به هر حال آن بازی هم چشم به هم بزنیم از راه می‌رسد. نباید هیچ چیزی را به، اما و اگر بسپاریم. مخصوصاً نتیجه مسابقات هفته‌های اول خیلی مهم است. باید دقت کنیم تا امتیازی از دست ندهیم و قبل از بازی با پرسپولیس از آن‌ها در جدول پایین‌تر نباشیم. باید حداکثر امتیازات را بگیریم و با وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی خودمان را به استقبال بازی با پرسپولیس ببریم.

الان که استقلال در فصل بدنسازی و ترکیه قرار دارد چه توصیه‌ای به تیم و بازیکنان یا کادر فنی دارید؟

باید تا می‌توانند بدنشان را آبدیده کنند. در تمرینات شرکت داشته باشند و خودشان را تا جایی که ممکن است تحت فشار قرار بدهند. هر چقدر الان بدن آن‌ها کوفته‌تر و تحت فشارتر باشد در طول مسابقات راحت‌تر می‌توانند از پس مسابقات رقابت‌های سنگین بر بیایند. استقلال این فصل باید در لیگ نخبگان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر شرکت کند بنابراین باید تک تک لحظات با آمادگی کامل باشد.

بدنسازی استقلال در فصل گذشته را چطور دیدید؟

اگر شرایط مثل فصل قبل باشد خیلی خوب است. ما در خیلی از بازی‌ها با کامبک زدن و برگشتن به مسابقه توانستیم شرایط بهتری را برای تیم رقم بزنیم و حتی برخی بازی‌هایی که عقب افتادیم را با برد تمام کنیم. الان هم وضعیت استقلال در مسابقات باید به همین شکل باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین