کد خبر: ۹۲۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

در مواجهه با فرد دچار گرمازدگی چه اقداماتی انجام دهیم؟

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: انتقال فرد گرمازده به جای خنک، نوشیدن مایعات خنک و سرد، استفاده از کیسه‌های یخ در شریان‌های اصلی و غیره از جمله اقدامات برای مواجه با فرد دچار گرمازدگی است.
در مواجهه با فرد دچار گرمازدگی چه اقداماتی انجام دهیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش تقی‌لو در رابطه با پیشگیری از گرمازدگی، اظهار کرد: زمانی که دمای هوای محیط گرم بوده و هشدارهای هواشناسی در این خصوص صادر شده است، افراد باید کارهای خود را به ساعات خنک‌تر (اوایل صبح و عصر) موکول کنند.

وی در رابطه با لباس‌های مناسب ساعات گرم روز، افزود: افرادی که ناچار هستند در ساعات گرم در محیط باز مشغول به کار شوند، حتما از لباس‌های رنگ روشن و جنس نخی استفاده کرده و کلاه لبه‌در روی سرشان بگذارند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با تاکید بر لزوم نوشیدن مایعات خنک برای پیشگیری از گرمازدگی، گفت: افراد قبل، حین و بعد از فعالیت در گرما مایعات استفاده کنند و اگر مقدور است به ازای هر یک ساعت کار در هوای گرم، به مدت یک ربع استراحت کنند.

تقی‌لو در رابطه با اقداماتی که باید در زمان مواجه با افراد دچار علائم گرمازدگی انجام داد، افزود: اگر فردی دچار گرمازدگی شد باشد، سریعا فرد را به جای خنک منتقل کرده و اگر توانایی بلع دارد و هوشیار است، حتما مایعات سرد و خنک دهند و اگر فرد دمای بدنش بالای ۴۰ درجه است با اورژانس تماس بگیرند تا اقدامات تخصصی‌تری برای درمان گرمازدگی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه میتوان با کمک مکانیسم تبخیر به کاهش دمای فرد دچار گرمازدگی کمک کنیم، خاطرنشان کرد: از کیسه‌های یخ در شریان‌های اصلی بدن مانند کشاله ران، ۲ طرف گردن روی شکم استفاده کنند تا دمای فرد پایین‌تر بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین