کد خبر: ۹۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
تحلیف چهاردهم

قالیباف: متعهد می‌شویم دولت را حمایت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همه ما متعهد می شویم در راه پیشرفت و تحقق آرمانهای انقلاب دولت را یاری کنیم.
قالیباف: متعهد می‌شویم دولت را حمایت کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف امروز سه شنبه و در ابتدای مراسم تحلیف رئیس جمهور نهم که با حضور مهمانان داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد، اظهار داشت: با سلام و صلوات به پیشگاه پیامبر اعظم(ص) و حضرت بقیه الله(عج)، امام شهدا و به ویژه روح مطهر شهید رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی به محضر همه حاضرین گرامی، مهمانان گرانقدر خارجی، رئیس محترم جمهور تاجیکستان، نخست وزیران، رؤسای مجالس، معاونین رئیس جمهور، معاونین نخست وزیر، وزرای امور خارجه، فرستادگان ویژه، هیأت های بلندپایه و مقامات ارشد خارجی، رهبران عزیز محور مقاومت، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مقیم و همچنین به همه مهمانان عزیز، مدیران لشگری و کشوری و به ویژه به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عرض خیرمقدم دارم.

وی در ادامه اظهار کرد:  حادثه تلخ و عروج شهادت گونه رئیس جمهور فقید، شهید رئیسی و همراهان گرانقدرش در چشم تحلیل گران جهانی آزمونی مجدد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زد که دیدیم با مدیریت هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب بار دیگر به نماد ثبات و اقتدار نظام سیاسی در ایران اسلامی تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در شرایط پرتلاطم منطقه ای و با وجود دشمنان قسم خورده خارجی و داخلی، ناظران جهانی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی دچار کوچک ترین تنش سیاسی و امنیتی نشد و در اداره امور کشور نیز ذره ای اخلال ایجاد نشد. همچنین همگان دیدند که در فرصت زمانی کوتاه، وفق قانون اساسی و طی یک انتخابات کاملا رقابتی و جدی با حضور تمام طیف های سیاسی در امنیت و سلامت کامل، رئیس جمهور کشور تعیین شد.

وی در ادامه تاکید کرد: همه این واقعیت ها حاکی از ثبات و اقتدار مثال زدنی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر پایه مردم سالاری دینی بنا گذاشته شده است. امروز شروع یک دوره جدید و پرافتخار از حیات انقلاب اسلامی است. انقلابی که قریب به ۵ دهه در مسیری پرشکوه و تمدن ساز آغاز شده و نظم جهانی را متأثر ساخته است. امروز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیا است. اینکه ما ایستاده ایم و بر سر عهدی که با مردم و شهدای انقلاب و ایران عزیز بستیم، خواهیم بود و ایران را با همدلی همه ایرانیان از هر طیف و قوم و مذهب و زبان خواهیم ساخت.

وی افزود: امروز روزی است که نه تنها جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران برای خدمت به مردم قسم می خورند بلکه ما نیز متعهد می شویم در راه پیشرفت و اعتلای کشور، تأمین رفاه مردم و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، قوه مجریه را یاری کنیم.

قالیباف گفت: مجلس شورای اسلامی از تمام ابزارهای تقنینی، نظارتی و مشورتی خود استفاده می کند تا از دولت محترم در مسیر دشوار پیش رو برای خدمت صادقانه به ملت شریف ایران حمایت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی، رعایت سیاست های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای کشور برای تفاهم و همکاری محسوب می شود. مجلس خود را در این چارچوب کنار دولت تعریف می کند و اطمینان داریم در صورت رعایت این اصول از سوی دولت، مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور، شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می تواند آینده ای روشن را برای مردم عزیزمان رقم بزند.

وی در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم، چراغ راه حرکت کشور، عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی گری، مردمی بودن و کارآمدی است که می تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضایی عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت های الهی رقم بزند. در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی از جمله تغییرات فناوری و نوآوری و تغییر آرایش منطقه ای و جهانی امری ضروری است که باید با چشم اندازی روشن و اراده ای استوار، جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز ما به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم. دولتی که بتواند آرمان ها را مبتنی بر واقعیت ها دنبال کند و رفاه، امید، زندگی و عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد. تمامی ارکان و قوای کشور باید عزمی جدی برای تحول در اداره کشور داشته باشند و در این زمینه با قوه مجریه همراه شوند. مجلس شورای اسلامی در مسیر سازماندهی اقتصاد و معیشت و پیشرفت و آبادانی کشور در کنار قوه مجریه خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: حفظ محیط زیست پایدار برای نسل های آینده و برقراری عدالت و برابری در سلامت و آموزش، مسیرهای دشواری است که جز با همدلی و همکاری قوا طی نخواهد شد. مجلس شورای اسلامی در کمک به دولت در عرصه های سیاست خارجی از همه ظرفیت های خود در جهت تولید قدرت قانونی و همچنین دیپلماسی پارلمانی استفاده خواهد کرد و در راه تعامل عزتمندانه و برقراری روابط خارجی بر پایه عزت و منافع ملی همراه قوه مجریه خواهد بود.

وی افزود: ما دست دوستمان را به گرمی خواهیم فشرد و باب گفتگو با سایرین را گشوده نگاه خواهیم داشت و در عین حال اجازه نخواهیم داد عزت و منافع ملی کشورمان مورد خدشه قرار گیرد. در این میان همسایگان ما و کشورهایی که هنگام سختی ها به ما کمک کرده اند، در اولویت هستند. گسترش صلح و ثبات در منطقه، دغدغه اصلی ما بوده و هست و همانطور که در سال های گذشته با دیپلماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته ایم، به این راه مقدس ادامه خواهیم داد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نه تنها مسأله اول جهان بلکه مسأله اول انسانیت، غزه است. ماجرای غزه، رویارویی محور شرافت در برابر محور جنایت است و همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار محور شرافت و انسانیت قرار خواهد داشت. متأسفانه تنش زایی و تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت در سرزمین های فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی رحمی در حال انجام است.

وی در ادامه بیان کرد: تاریخ در حساس ترین زمان خود در دفاع از مظلوم، صلح و انسانیت به سر می برد. امروز حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت های غربی، مانع اصلی حل مسأله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه روبرو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، بیان کرد: ضمن تشکر مجدد از همه مدعوین گرامی، برای مهمانان خارجی آرزوی سفری خوش دارم و ابراز امیدواری می کنم که دولت چهاردهم بتواند جایگاه نظام جمهوری اسلامی را ارتقا دهد و زمینه ساز تمدن نوین انقلاب اسلامی و ظهور حضرت ولیعصر(عج) شود. با دعای خیر برای توفیق و سربلندی همه خدمتگزاران به اسلام و ایران، از خداوند متعال می خواهم که ما را در این مسیر یاری رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین